• Herren83

    Hjälp!

    Hur ska man gå tillväga? Min flickvän vill inte ha sex, vi hade sex i början av vårt förhållande i ca 3-4 månader, en gång i veckan, vilket jag anser är för lite när man är nyförälskad, sen genomgick hon en GBP operation och gick ner massor i vikt. Jag tänder på henne sjukt jävla mycket fortfarande, men hon har tappat suget helt o hållet, jag gjorde samma operation några månader senare och jag vet att vi båda mår så jävla bra av allt. Så fort hon "visar" sig i underkläder så blir jag tänd, dock händer det inte allt för ofta att hon *visar" sig. Och jag tycker det är värdelöst! Jag vill ju liksom njuta av henne så jävla mycket jag kan. Jag försöker underlätta för henne på alla sätt ocvis, jag skämmer bort henne, jag lagar mat o massor sånt, men det känns som på nått sätt att en puss eller två räcker för henne. Jag säger varje dag att hon är sexig, vacker och dyl. Jag kommer upp bakom henne, kysser hennes hals, håller om henne, tar på henne och smeker kroppen. Men inget gensvar. Jag hatar det!! Vad fan ska jag göra?? Mitt tidigare förhållande så var det bara sex men inga känslor, nu är det liite känslor men inget sex. Varför kan man inte få nått mittemellan? Helvete. Vi har båda barn på varsitt håll, vi har barnen samma veckor, så vi får ju liksom en hel vecka utan barn tillsammans, men vi sitter ju i soffan o tittar på tv, det händer inget, jag försöker föreslå saker men det blir inget av det, jag lagar god, romantiska middagar o försöker. Usch! När jag försöker prata om allt så säger hon bara" Ja jag måste bli bättre på det där" Vad fan ska jag göra? Jag älskar ju henne! Har ni några tips?

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Anonym (Tjej)

    Det är väl bara att acceptera att ni har olika mkt lust. Inget som går att prata sig fram till att en av er måste vilja mer. Det blir bara press.

    Du får nog helt enkelt hitta ngn annan

  • Anonym (T)

    Hur har du tagit upp det med henne?

    Sättet du tar upp det har stor betydelse då hon med största sannolikhet redan vet att du vill oftare. Hon har uppenbarligen mindre lust just nu och känner säkert sig pressad av att ni har olika behov. Det låter som att du förväntar dig att något ska hända varje gång du gör något snällt eller lagar mat vilket blir väldigt laddat.

    Försök att prata om det i ett sammanhang där du inte har några förväntningar på att det ska leda till något sexuellt och ni kan prata öppet om det utan att anklaga varandra.

  • Herren83

    Klart att jag pratat med henne. Och nej, jag förväntar mig absolut inte att nått ska hända bara för att jag varit snäll eller sådär, men jag vill liksom ha nån sorts reaktion i vårt liv på att hon älskar mig, tänder på mig och vill ha mig mer än ett par pussar några gånger i månaden. Vi har pratat massor om just vad jag känner angående närhet och dyl, och hon säger själv då att hon vill bättra sig, men det sker ingen förbättring i det läget.

  • Anonym (Yyy)

    Gå på thaimassage så du slipper vara frustrerad. Blir det ingen skillnad inom ett år lämnar du.

  • Anonym (T)
    Herren83 skrev 2021-07-28 21:25:41 följande:

    Klart att jag pratat med henne. Och nej, jag förväntar mig absolut inte att nått ska hända bara för att jag varit snäll eller sådär, men jag vill liksom ha nån sorts reaktion i vårt liv på att hon älskar mig, tänder på mig och vill ha mig mer än ett par pussar några gånger i månaden. Vi har pratat massor om just vad jag känner angående närhet och dyl, och hon säger själv då att hon vill bättra sig, men det sker ingen förbättring i det läget.


    Men vad känner hon? Om hon vill "bättra sig" måste hon ha någon slags plan. Det verkar bli en väldigt ensidig konversation. Vart är det skon klämmer för henne? Känner hon sig mindre sexig, har lusten bara försvunnit eller är det något annat? Det kan bero på så mycket men om man faktiskt vill få tillbaka lusten för sin partner så kan man behöva jobba för det ibland.
Svar på tråden Hjälp!