• tjejen88

    Låter detta som ångest?

    Hej!

    Behöver er hjälp!

    Jag mår inte så bra och undrar om jag verkligen kan må så här dåligt av ?bara? ångest! Ångest är ganska nytt för mig och jag handskas fortfarande med att förstå vilka symptom som beror på ångest eller om det är något annat fel. 2019 hände mycket jobbiga saker för oss som till slut resulterade i panikångst - gad - utbrändhet och kort sjukskrivning. Har handskats med detta sen dess men har mått bättre i perioder för att nu må dåligt igen. Och känner allmänt att det blir värre i skov.

    Nu har jag en konstant tryckande känsla i huvudet, yrsel varje dag av ostadighetskaraktär, känner den inom mig! Konstig framför ögonen. Ont i axlar/rygg/nacke. Ont i bakhuvudet. Känner mig seg i huvudet som att hjärnan inte riktigt kopplar, får liksom anstränga mig för minsta uppgift. Känner mig liksom ?hjärntrött?. Och sen sömnen, får massa konstiga saker vid insomning, rycker till eller snurrar till konstigt i huvudet, jätteobehagligt och gör mig livrädd. Snurrar runt, yrsel, i huvudet när jag ligger ner och ska slappna av. Hjärtklappning, darrig, frossa, lättirriterad, mm mm.

    Snälla är det någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Låter detta som ångest?
  • Påskliljaa23

    Låter som att du är otroligt uppstressad. Tar du hjälp för detta? För låter otroligt utmattande att ens läsa det du skriver.

  • Påskliljaa23

    Låter som att du är otroligt uppstressad. Tar du hjälp för detta? För låter otroligt utmattande att ens läsa det du skriver.

Svar på tråden Låter detta som ångest?