• LPW

Vart åka på semester i juli?

Vi försöker pussla ihop vår semester och har insett att vi måste ha semester i juli (kan ev ta första veckan i augusti också). Frågan nu är vart det är bra att åka då? Funderar på allt från Singapore, San Fransisco, Capri, Corsika till Dublin. Vart är det särskilt bra att åka i denna månad med tanke på väder etc? Åker gärna till en storstad om det inte är alltför hett just då...

• Svar på tråden Vart åka på semester i juli?
  • annavanna

Hej! Det kan vara svårt att hitta bra biljetter i juli, speciellt till San Fran, annars är det ett otroligt resmål!
    Singapore skulle jag rekommendera också, men inte bara, stick då upp till Malaysia och res runt också. Fast juli är inte bästa månaden att åka dit...
    Juli är ju en svår månad att resa, för det är så himla mycket folk överallt.. Hoppas att ni kommer på nåt bra och hör av dig om du vill ha tips, jag har rest ganska mycket och delar gärna med mig av mina erfarenheter!

• LPW

Tack för svaret . Åker vi till Singapore så blir det ev i kombination med ett par dagar på Bintan Island beroende på vad vi kan få för pris på det hotell vi i så fall vill bo på.

San Fransisco är vi mycket intresserade av (trots höga flygpriser) och jag tar gärna emot tips på bra hotell etc där.

Om vi väljer att hålla oss inom Europa så lutar det just nu åt Florens som vi båda vill besöka.

• Karpet

Själv tycker jag att det är onödigt att åka utanför Europa på sommaren. Jag åker hellre längre bort under vintern för att njuta av andra länders sommar.

Så jag hade stannat i Europa under juli, om jag var er. Jag gillar att bila runt. T ex flyga till Nice och bila runt i Frankrike. Stanna ett par nätter någonstans och sedan leta upp ett nytt hotell osv.

• LPW

Nice är ett perfekt resmål, men vi har varit där flera gånger och skulle vilja prova på något nytt...

• lilla mej

dublin kan du åka till viklen tid på året du vill för det regnar mest jämt här.... och skulle nog inte ta 2veckor här heller det skulle bli dyrt och du skulle bli försöpen......finns ju typ 1 pub per 10invånare här....

• LPW

Jag uttryckte mig nog otydligt... Vi skall inte vara borta i 2 veckor (snarare en eller lite kortare beroende på vart vi åker), men vi skulle ev kunna åka den första veckan i augusti istället för i juli...

• Petre

Jag skulle åkt till Singapore och Bintan! Jag ÄLSKAR Asien!!

Svar på tråden Vart åka på semester i juli?