• Heyyou2021

Positivt eller negativt

Hej, är detta ett svagt positivt eller negativt graviditetstest. Mensen är en dag sen. Men har inte alls koll riktigt på när jag hade ägglossning så enligt appen är den en dag sen. Kroppen följde appen jätte bra innan jag fick MA i maj efter att ha plussat i april. Så nu tänker jag kanske mest att jag inbillar mig men jag hoppas ändå på att det ska vara positivt. Har dock inget digitalt hemma men ska be sambon köpa ett idag så jag kan testa imorgon eller söndag morgon. Men ni får jätte gärna svara om det är negativt eller positivt? Tack på för hand

• Svar på tråden Positivt eller negativt
  • Längtarihjälmig93

Positivt skulle jag säga :)

• Heyyou2021
    Längtarihjälmig93 skrev 2021-07-30 09:26:44 följande:

Positivt skulle jag säga :)

Åh vad kul att höra!! Håller tummarna att det visar på digitalt om någon dag eller två. Känns så overkligt än dock. Sambon såg också strecket så han skulle fixa ett digitalt. Det är ungefär lika starkt som sist gång när jag plussade med men samtidigt är man ju lite nojig att man inbillar sig när det är så efterlängtat att få ett plus :)
  • Heyyou2021
    Långbenopluto skrev 2021-07-30 09:59:33 följande:

Jag ser bara ett negativt test.

Ja självklart kan det vara så med! Vi får se vad tiden utvisar. Ska inte hoppas för mycket heller det vet jag efter tidigare erfarenheter när det inte gått bra. :)
  • Anonym (Tappa inte hoppet!)

Jag tycker mig också se något, men det kan ju likväl vara ett spökstreck =( så hade jag varit du hade jag definitivt haft hoppet uppe och testat igen med morgonurin eller om du orkar hålla dig extra under dagen =) 

• Heyyou2021
    Anonym (Tappa inte hoppet!) skrev 2021-07-30 16:36:48 följande:

Jag tycker mig också se något, men det kan ju likväl vara ett spökstreck =( så hade jag varit du hade jag definitivt haft hoppet uppe och testat igen med morgonurin eller om du orkar hålla dig extra under dagen =) 

Ja sist gång plussade jag inte förrän mensen var 3 dagar sen med ett ungefär lika svagt streck. Tog en dag till innan det visade sig på CB digitalt. Tänker att jag får ha lite is i magen och försöka hålla mig från att testa några dagar kanske. Även om man helst vill veta svart på vitt direkt haha!! :)
  • Anonym (Tappa inte hoppet!)
    Heyyou2021 skrev 2021-07-30 19:29:19 följande:
    Ja sist gång plussade jag inte förrän mensen var 3 dagar sen med ett ungefär lika svagt streck. Tog en dag till innan det visade sig på CB digitalt. Tänker att jag får ha lite is i magen och försöka hålla mig från att testa några dagar kanske. Även om man helst vill veta svart på vitt direkt haha!! :)
    Hoppas för din skull!! 
  • Polluxmamman

Hej!! Förlåt för att jag kapar tråden men jag behöver HJÄLP! Är detta test positivt? Jag har ringat in ett andra rött streck är det på rätt ställe eller är jag helt fel ute? Jag fattar ingenting.

• Anonym (Lotta)
    Polluxmamman skrev 2021-07-31 08:19:21 följande:

Hej!! Förlåt för att jag kapar tråden men jag behöver HJÄLP! Är detta test positivt? Jag har ringat in ett andra rött streck är det på rätt ställe eller är jag helt fel ute? Jag fattar ingenting.

Har du inte ringat in den del av testet där uppsugningsplattan tar slut? Själva strecket som bekräftar graviditet Sitter ungefär där din målade lila cirkel går, närmare kontrollstrecket :)

Ts, jag gjorde ett sånt rött rfsu-test idag, mitt är heeelt blankt, går inte ens med all vilja i världen att försöka tänka in ett streck på mitt, men jag tycker att man anar ett litet streck på ditt! Grattis :)
  • Heyyou2021

Ja jag tyckte mig med ana ett litet streck. Vi hoppades på det. Ingen berättade att det är så svårt och utmattande att försöka göra barn. Hade ingen is i magen alls som jag tänkt och gjorde ett CB digitalt idag. Tyvärr så stod det INTE gravid. Så måste varit ett spökstreck :(

När jag blev gravid med vår dotter så blev jag det på preventivmedel och nu när vi försökt i ett halvår (var gravid i våras men slutade med medicinsk abort i vecka 12 då fostret avstannat i vecka 7 ..) så känns varje månad som en käftsmäll. Men vi försöker hålla modet uppe. Det kommer när kroppen är redo men varje månad hoppas vi på att det är den månaden vi plussar! Mensen har fortfarande inte dykt upp. Men den kommer säkert. Bara lite försenad för att vi hoppas säkert. :)

Sen vet jag att 6 månader inte är särskilt lång tid, att folk kämpar mer och jag är imponerad av dom. Riktiga kämpar <3

Men dessa månader har varit tuffa för mig (och sambon) även om 6 månader inte är något alls när man försöker. Sen har flera även börjat berätta att dom ska ha barn i december. (Då vår bebis var beräknad) så det gör allt lite jobbigare just nu att det är så många runt om oss som går ut med deras graviditet. Och att det hade kunnat vara oss om inte vår bebis lämnade livet alldeles för tidigt <3

Svar på tråden Positivt eller negativt