• Anonym (Orolig)

    Antar att det är kört nu? :(

    Jag är just nu gravid i vecka 6. För några dagar sedan i vecka 5+2 fick jag göra ett VUL (pga. tidigare missfall) och då syntes hinnsäck, gulesäck och början till ett embryo som mättes till 3-4 mm. Lämnande även ett HCG i v. 5+0 som visade över 11000. Läkaren tyckte det var något högt med tanke på embryots storlek, men sa att det inte behövde betyda något.

    Fram till dagen jag gjorde VUL hade jag rätt tydliga symptom; ömmande bröst, extrem trötthet, kissade ofta, hög puls, väldigt hungrig och väldigt törstig. Men efter det har jag inte känt någonting alls (utom lite trötthet). Min puls är normal igen och jag känner mig som vanligt.

    Antar att det är kört nu? Är det någon som varit med om liknande, att era symptom plötsligt försvunnit?

    Jag kan hantera ett MF, men är så oerhört rädd för MA och behöva skrapas då jag redan skrapats flera gånger pga tidigare missfall.

    Skulle bli så oerhört tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Antar att det är kört nu? :(
  • Anonym (D)

    Detta behöver inte betyda någonting.

    Se till att få ett nytt ultraljud inbokat om ett par veckor så att du får se att hjärtat tickar

  • Kråkungen
    Anonym (Orolig) skrev 2021-07-31 19:37:14 följande:

    Jag är just nu gravid i vecka 6. För några dagar sedan i vecka 5+2 fick jag göra ett VUL (pga. tidigare missfall) och då syntes hinnsäck, gulesäck och början till ett embryo som mättes till 3-4 mm. Lämnande även ett HCG i v. 5+0 som visade över 11000. Läkaren tyckte det var något högt med tanke på embryots storlek, men sa att det inte behövde betyda något.

    Fram till dagen jag gjorde VUL hade jag rätt tydliga symptom; ömmande bröst, extrem trötthet, kissade ofta, hög puls, väldigt hungrig och väldigt törstig. Men efter det har jag inte känt någonting alls (utom lite trötthet). Min puls är normal igen och jag känner mig som vanligt.

    Antar att det är kört nu? Är det någon som varit med om liknande, att era symptom plötsligt försvunnit?

    Jag kan hantera ett MF, men är så oerhört rädd för MA och behöva skrapas då jag redan skrapats flera gånger pga tidigare missfall.

    Skulle bli så oerhört tacksam för svar!!


    Åh det betyder verkligen ingenting överhuvudtaget! Jag kan naturligtvis inte lova nåt, men just att symptom kommer och går - det betyder verkligen ingenting!

    Jag har haft fem graviditeter med olika symptomförlopp: Första graviditeten hade jag inga symptom öht förrän i typ v9-10; andra hade jag massor av symtom konstant fram till dess att jag slutligen skrapades pga MA flera månader in i graviditeten; tredje och fjärde graviditeten hade jag massor av symptom precis innan och när jag testade positivt, men som sen försvann helt, omedelbart efter att jag hade testat, och femte graviditeten hade jag måttliga symptom som kom och gick under större delen av graviditeten. Två av mina graviditeter (som båda slutade i två fina friska barn) betedde sig alltså på exakt samma sätt som din graviditet verkar göra :)

    Jag håller dock med Anonym D om att det vore bra för dig att göra ett nytt VUL relativt snart, så att du kan bli lugnad.

    Önskar dig all lycka till - och uppdatera gärna hur det går Hjärta
  • Anonym (Orolig)

    Tack så jättemycket för era svar!

    Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter Kråkungen, blev verkligen lugnare av att läsa det. Vet inte varför men har trott att om alla symptom försvinner på en gång så är det = MF, men inser nu att det alltså inte behöver vara så.

    Får hoppas att den här graviditeten helt enkelt ter sig liknande som dina!

    Jag ska få komma tillbaks på ett VUL om några veckor :)

    Jag kommer att uppdatera hur det går!

  • Kråkungen
    Anonym (Orolig) skrev 2021-08-01 08:23:20 följande:

    Tack så jättemycket för era svar!

    Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter Kråkungen, blev verkligen lugnare av att läsa det. Vet inte varför men har trott att om alla symptom försvinner på en gång så är det = MF, men inser nu att det alltså inte behöver vara så.

    Får hoppas att den här graviditeten helt enkelt ter sig liknande som dina!

    Jag ska få komma tillbaks på ett VUL om några veckor :)

    Jag kommer att uppdatera hur det går!


    Låter bra!! Försök nu njuta och glädjas åt din mage  Hjärta
  • Anonym (A)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-08-01 08:23:20 följande:
    Tack så jättemycket för era svar!

    Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter Kråkungen, blev verkligen lugnare av att läsa det. Vet inte varför men har trott att om alla symptom försvinner på en gång så är det = MF, men inser nu att det alltså inte behöver vara så.
    Får hoppas att den här graviditeten helt enkelt ter sig liknande som dina!

    Jag ska få komma tillbaks på ett VUL om några veckor :)

    Jag kommer att uppdatera hur det går!
    Låter bra.
Svar på tråden Antar att det är kört nu? :(