• dreamofcymatics

    corona- luktsinne

    hej, jag misstänker nu att jag har haft corona sen 3 dagar tillbaka. jag har tappat större del av mitt lukt och smaksinne, är orolig att det ska eskalera och bli värre så jag känner ingen lukt eller smak alls. hur var det för er? hur lång tid ungefär tog det för er att få det tillbaka och tappade ni det helt?

    är 20 årig tjej :)

  • Svar på tråden corona- luktsinne
  • Anonym (J)

    Hade corona i sommaren 2020, lukt och smak var borta i ca 2-3 veckor, sedan kom de tillbaka men tyvärr i "förvrängd form". Kan än idag inte äta vissa grönsaker, ost, kaffe och lite annat för det smakar och luktar illa :/

  • dreamofcymatics

    okej /: fan va jobbigt, har det vart så länge för dig nu? förlorade du helt smaken då eller bara en del? isånnafall, vilken konsekvens märker du av mest?

  • Anonym (sotie)

    Är väl bara o gå o testa dej så vet du om du har corona.

    Tappa smak och lukt gör jag varenda förskylning i stort sätt, brukar komma tillbaka efter 1-2 månader.

  • Tiffany

    Hade covid19 sommaren 2020, började med extrem muskelvärk o feber, sen på dag 3 tappade jag smak o luktsinne.. tog några veckor att få tillbaka det. Var sjuk i ca en månad mest att jag var sååå slut o andfådd som höll i sig

Svar på tråden corona- luktsinne