• frucgsvensson

    Letrozole

    Hej!

    Fick en son via IVF 2016 och vill nu prova med nr 2. Har inte testat letrozole utan bara pergotime som fanns då 2016.

    Är det någon här som har letrozole över som kanske kan sälja till mig? Min klinik där jag varit tidigare har stängt för renovering och kvinnokliniken tar inte emot mig!?

  • Svar på tråden Letrozole
  • frucgsvensson

    Ja, jag vet, så jäkla dumt. Men den privata kliniken kan inte skriva ut nu, då den stängt. Och det finns ingen annan i min närhet (flera mil ifrån). Hur gör man då?

  • Jag är bara jag
    frucgsvensson skrev 2021-08-02 20:57:10 följande:
    Ja, jag vet, så jäkla dumt. Men den privata kliniken kan inte skriva ut nu, då den stängt. Och det finns ingen annan i min närhet (flera mil ifrån). Hur gör man då?
    Hur många mil pratar vi om? I nästan 10 år åkte jag 8 mil enkel väg till min privata gynläkare. 
  • frucgsvensson

    Det är ca 20 mil enkel väg. Det har jag ingen lust att åka. Jag får vänta in min privata. Det är 5 mil dit enkel. Men du vet, bebislängtan, frustrationen och ledsamheten till att kroppen inte gör som man vill.

  • Jag är bara jag

    Vad var själva grundproblemet? Har du PCO och sällan äl? På egen hand kan du ju testa agnuscastus- du har ju inget att förlora. Glad

    Ps: jag fick också barn -16 efter drygt 10 års försök. Solig

  • frucgsvensson

    Jamen precis. Har PCO, har mens varje månad (denna månad kom den inte helt plötsligt och är inte gravid), men verkar ha svårt ändå att bli gravid, även med stimulans. Jag har käkat både pergotime och tog menopur (plus ovitrelle) för ca 6 år sedan och fick fina ägglossningar men blev aldrig gravid. Fick gå vidare till IVF.

    Nu har jag dessutom en annan partner.

    Jaså? Vad kul att ni lyckades äntligen!

    Vad är det för någonting? Jag har inositol hemma, men har inte provat det ännu.

  • elan04

    I våras innan jag skulle börja med letrozol var jag på VUL och dom upptäckte då att jag hade fått en stor cysta.
    Fick provera utskrivet i hopp om att det skulle få cystan att skrumpna. Min läkare sa då till mig att vi skulle vänta med letrozol till nästa cykel, om jag inte skulle råka bli gravid innan dess. jo tjena tänkte jag eftersom att jag aldrig har egen ägglossning. Då sa han att han har haft många patienter med pco som har lyckats bli gravida efter att ha ätit endast provera och att det i många fall hjälper kroppen att framkalla egen ägglossning. och så rätt han hade. Jag blev gravid! tyvärr blev det ma efter några veckor... men det jag ville säga med detta var iallafall att om du har pco så kan du kontakta vården och säga att du inte haft din mens på länge pga din pco och be dom skriva ut provera. Kanske inte lika effektivt som letrozol men det är ett alternativ som kanske kan vara värt att testa! 

Svar på tråden Letrozole