• Sun 1 Aug 2021 11:15
    1108 visningar
    3 svar
    3
    1108

    Tandhygienist

    Hej, jag har blivit antagen på karlstad universitet och undrar om det är fler här som ska också börja.

  • Svar på tråden Tandhygienist
  • Anonym (Tandt­rollet­)
    Sun 1 Aug 2021 11:39
    #1

    Vad är det som lockar dig till att utbilda dig till just tandhygienist? Är väldigt glad att dom finns ihop med tandläkare och tandsköterskor men jag kan inte se vad som lockar. Ha händerna i folks munnar hela dagarna verkar inte så kul direkt.

    Jag är inte ute efter att döma utan det är en genuin fundering.

  • Anonym (K)
    Sun 1 Aug 2021 11:41
    #2
    Anonym (Tandtrollet) skrev 2021-08-01 11:39:09 följande:

    Vad är det som lockar dig till att utbilda dig till just tandhygienist? Är väldigt glad att dom finns ihop med tandläkare och tandsköterskor men jag kan inte se vad som lockar. Ha händerna i folks munnar hela dagarna verkar inte så kul direkt.

    Jag är inte ute efter att döma utan det är en genuin fundering.


    Jag gissar på lönen? En barndomsvän sa att hon ska plugga till de för " dom tjänar bra" och hon arbetar med de idag, så antar att de är ett "bra" yrke(?)
  • Anonym (Dålig­t)
    Wed 13 Dec 2023 19:42
    #3
    Anonym (K) skrev 2021-08-01 11:41:02 följande:
    Jag gissar på lönen? En barndomsvän sa att hon ska plugga till de för " dom tjänar bra" och hon arbetar med de idag, så antar att de är ett "bra" yrke(?)
    Fast det är ju inte bra betalt. De har ju haft det jättekämpigt med låga löner... 
Svar på tråden Tandhygienist