• RenLuft

    Får ingen koffein kick av mitt kaffe - Men någon annnanstans är kaffet alltid så mycket bättre - Vad för kaffe rekomenderas?

    Hej!

    Mitt kaffe som jag har är: ''Ekologiska Amigas'', står det på paketet.

    Antagligen är det ''fel'' kaffe jag köper. Vad för kaffe rekomenderas och är bra, om man vill ha koffein kick. Jag är intresserad av ekologiska produkter.

    JAG känner mig alltid så glad och, kännner verkligen av kicken av kaffet. Men alltid hemma hos mig, är det ingen kick överhuvudtaget. Det är gott, men ingen kick.

    Nej, jag häller inte för lite. Jag känner av styrkan. Det har hänt att jag har exprimenterat och hällt i mer än det vanliga och det blir förstås bara en starkare smak, men ingen kick.

    Så det är nog ''fel'' kaffe för min del.

    Vilken kaffe, tror ni är bra, om man letar efter koffein kick :)

    Tack för svar!
    Som sagt, så är jag intresserad av endast ekologiska produkter. Så nämn bara ekologiska, tack :)

  • Svar på tråden Får ingen koffein kick av mitt kaffe - Men någon annnanstans är kaffet alltid så mycket bättre - Vad för kaffe rekomenderas?
  • myskmalva

    Det du har är ordentligt mörkrostat vilket brukar ge mycket smak i förhållande till mängden koffein. Du kanske borde prova något mellanrostat.

  • RenLuft
    myskmalva skrev 2021-08-01 19:32:07 följande:

    Det du har är ordentligt mörkrostat vilket brukar ge mycket smak i förhållande till mängden koffein. Du kanske borde prova något mellanrostat.


    Jag har både provat mellanrost och mörkrostat :)

    ''Extra mörk'' ''Balanserad och kraftfull'' står det. .
  • KingsCrown

    Jag köper alltid I Love Ecos "Intensiv". Härom dan slog jag till på 12 paket, för jag läste att det finns risk för kaffebrist snart p.g.a. frost i Brasilien. Nån "kick" vet jag inte om det ger. Däremot abstinens om jag inte får mina sju dagliga muggar!

  • LasseBD

    Det finns ju koffeintillskott att köpa annars.

    Sen tycker jag att alla bör undvika koffein och endast ta det i nödfall. Men det är inte det tråden handlar om så jag utvecklar inte det vidare. Men jag behövde ändå få ur mig det.

Svar på tråden Får ingen koffein kick av mitt kaffe - Men någon annnanstans är kaffet alltid så mycket bättre - Vad för kaffe rekomenderas?