• Fridaemmy

    Gravid trafiklärare

    Är än inte särskilt långt gången i graviditeten (8v) men känner redan rädsla för mitt jobb. Jobbar som trafiklärare och en av riskerna är ju självklart airbag och bälte men det känns mer som ett senare problem. Men sen tänker jag även på tröttheten, virrigheten och illamåendet. Säger åt mina elever att inte sätta sig i bilen om man känner sig ur balans men nu ska jag sitta i 6 månader och inte vara riktigt hemma. Är redan nu inte riktigt mig själv. Någon annan trafiklärare som gått igenom en graviditet? Kan även tillägga att vi längtat efter att bli gravida i 6 år så är nog lite mer nojig än "vanligt"...

  • Svar på tråden Gravid trafiklärare
  • Anonym (Lugnt)
    Fridaemmy skrev 2021-08-01 21:31:45 följande:

    Är än inte särskilt långt gången i graviditeten (8v) men känner redan rädsla för mitt jobb. Jobbar som trafiklärare och en av riskerna är ju självklart airbag och bälte men det känns mer som ett senare problem. Men sen tänker jag även på tröttheten, virrigheten och illamåendet. Säger åt mina elever att inte sätta sig i bilen om man känner sig ur balans men nu ska jag sitta i 6 månader och inte vara riktigt hemma. Är redan nu inte riktigt mig själv. Någon annan trafiklärare som gått igenom en graviditet? Kan även tillägga att vi längtat efter att bli gravida i 6 år så är nog lite mer nojig än "vanligt"...


    Jag hade nog mer oroar mig för covid risker än virrighet osv om det blir en 4e våg.

    Du vet ju inte hur du kommer att må under graviditeten, du kanske mår jättebra och märker inte ens av graviditeten.

    Det finns många gravida som jobbar med andra yrken där dom behöver vara på alerten och många klarar av att jobba länge och märker inte ens av trötthet, virrighet osv.

    Hur många gånger har air bag utlöst de gånger du jobbat innan? Är det en vanlig sak? Air bag går ju att stänga av sen så finns det ju speciella kudd-bälten som man kan införskaffa som skyddar mage från bälte vid krock.