• Sackolina

    Vårdadministrativa programmet!?

    Jag är antagen till Vårdadministrativa programmet vid Umeå universitet och har tackat ja till platsen.

    Jag har redan en lärarexamen (faktiskt ganska ny) men trivs inte alls i yrket och känner att jag tappat intresset helt. Vårdadministiva programmet har jag funderat över redan innan min lärarutbildning. Vet att lönen är sämre men jag värdesätter just nu hälsa, trivsel och välbefinnande först.

    Jag har redan hus och barn, en heltidstjänst.. Då jag ännu inte informerat min arbetsgivare om att jag varit så trött på mitt jobb att jag sökt en annan utbildning så räknar jag inte med att få gå ner i tid under hösten. Utbildningen är helt på distans med ett fåtal obligatoriska träffar och som jag förstått det är möjligheterna tämligen fria att lägga upp studierna på ett sätt som passar än själv. Jag är inte beredd att läsa en ny utbildning med csn stöd annat än under praktikperioder.

    Hur ser ni på min situation och möjligheterna att klara av utbildningen och jobba samtidigt? Planerar att gå ner till 80% i januari.

    Någon som är i yrket eller läst utbildningen?

Svar på tråden Vårdadministrativa programmet!?