• Molker93

    Granne skräpar ner

    Grannen som bor ovanför mig kastar ner allt möjligt skräp som hamnar på och precis utanför min balkong. Det är tomburkar, kläder, fimpar, plast, skal från nötter osv. Något nytt ligger där varje dag. Jag har pratat med grannen i fråga 5 gånger redan den senaste månaden men det blir ingen förändring. De skyller på sin unge, men jag tycker att då får man ha koll på sin unge alternativt gå ut och plocka upp efter den. Idag skickade jag ett ärende till hyresvärden om detta men jag vet inte hur sånt här funkar. Har aldrig haft problem med mina grannar innan och det gör mig illa till mods. Har jag gjort rätt här? Vad händer nu? Får jag gilla läget eller kan hyresvärden göra något?

    Om ni har egna erfarenheter får ni gärna dela med er också. Känner mig ensam i det här.

  • Svar på tråden Granne skräpar ner
  • theo77
    Hejsan !
    Du har defenitivt gjort helt rätt ! Behöver inte känna någon åker alls.
    Lata slöa nonchalanta grannar.
    Enkelt att skylla på barnen .
    Ja givetvis är det deras skyldighet att ha koll på Barne eller plocka upp. 5 ggr på en månad är inte ok. Har de bott där länge eller har det börjat nu. invänta svar från hyresvärden, får du inget svar inom ett par dagar så hör av dig igen , gärna på telefon.
    Lycka till o berätta gärna hur det gått {#emotions_dlg.flower}
  • Molker93
    theo77 skrev 2021-08-02 12:23:27 följande:

    Hejsan !

    Du har defenitivt gjort helt rätt ! Behöver inte känna någon åker alls.

    Lata slöa nonchalanta grannar.

    Enkelt att skylla på barnen .

    Ja givetvis är det deras skyldighet att ha koll på Barne eller plocka upp. 5 ggr på en månad är inte ok. Har de bott där länge eller har det börjat nu. invänta svar från hyresvärden, får du inget svar inom ett par dagar så hör av dig igen , gärna på telefon.

    Lycka till o berätta gärna hur det gått 


    Tack! Dom har bott här mycket längre än mig men det är några andra från deras familj som flyttat in nyligen. Det började efter att dom kom. Tycker bara det är så himla tråkigt för vi har alltid haft bra sammanhållning i huset innan detta. Har bott här i 4 år.
  • AnnaSturesson

    Spelar ju ingen roll om det är barnen som slänger ner skräp. Då får man ju som förälder gå och plocka upp. Sen känns det inte som barn bara slänger ner skräp utan då skulle det vara leksaker mm också.

    Funkar det inte att säga till så får man gå vidare som du har gjort. Bra.

  • theo77

    Det förklarar ju saken !
    Nä, på dom igen o ge dig inte.
    Fimpar o lade o nötskal mm .... visst barn ????Skrikandes
    Lycka till o ha en fin sommar ! {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (OP)

    Helt rätt att kontakta värden i det läget. Det blir nog inte så mysig stämning i fortsättningen, men det är ju inte ditt fel utan grannens, som inte kan sköta sig.

  • Anonym (Rakt på sak)

    Redan efter två ggr hade jag kontaktat hyresvärden, och det ska du göra varje gång något händer framöver. Ta foton också.

  • Molker93
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2021-08-02 13:49:53 följande:

    Redan efter två ggr hade jag kontaktat hyresvärden, och det ska du göra varje gång något händer framöver. Ta foton också.


    Har såklart fotat allt och kommer fortsätta med det om det inte slutar. Hoppas verkligen det ger resultat.. Inte kul att sitta där ute bland allt skräp.
  • Molker93
    Anonym (OP) skrev 2021-08-02 13:43:47 följande:

    Helt rätt att kontakta värden i det läget. Det blir nog inte så mysig stämning i fortsättningen, men det är ju inte ditt fel utan grannens, som inte kan sköta sig.


    Det har du rätt i. Tycker det är jobbigt bara! Är i botten en ganska konflikträdd människa och gör allt för att komma överens med folk omkring mig. Håller tummarna för lite sura miner som går över med tiden ????
Svar på tråden Granne skräpar ner