Gåva till kattvakt?
Har en granne som ska vara kattvakt i ett par dagar. Vad kan man ge som tack? Vad skulle du uppskatta om du vore grannen? :)
Har en granne som ska vara kattvakt i ett par dagar. Vad kan man ge som tack? Vad skulle du uppskatta om du vore grannen? :)
När våra grannar hade uppsikt över vårt hus, så gav vi de en blombukett och en korg med söta äpplen från vårt äppelträd som tack!
En korg med goda grejer och vin :) är tjej och 30 år.
Två gånger har jag fått lite finare choklad. Väldigt nöjd :D
Någonting gott likt delikatesser eller vin, går alltid hem.
Till växtvattnaren senast gav vi en burk lokal honung och lite egenplockade hjortron.
Tidigare när vi varit borta har det varit allt från en påse med chokladpraliner till en flaska vin.
Choklad, blommor. Presentkort på delikatessbutik.
Själv ger jag aldrig bort alkohol. Det kan bli väldigt fel.
Choklad, blommor. Presentkort på delikatessbutik.
Själv ger jag aldrig bort alkohol. Det kan bli väldigt fel.
Det beror ju på hur väl man känner personen som hjälper till Till en okänd person skulle jag aldrig ge alkohol (som den senast, en nyinflyttad granne). Till grannen vi bott jämte sen vi flyttade in, inga problem.
Beror ju helt på om grannen är hos katten i timmar varje dag och håller den sällskap eller bara tittar in 2g/dag och fyller på mat/vatten och rensar lådorna. Jag har fått allt från smycken till presentkort på massage som varit väldigt uppskattat men då har jag lagt några timmar per dag på katterna. Är det bara snabba tillsyner så är väl en finare flaska vin alltid uppskattat.
Senast vi var iväg en vecka och grannen hjälpte till med att vattna i trädgården samt se efter huset fick han ett flak öl vilket uppskattades.