• MellisWH

    Alkohol innan jag visste jag var gravid

    Hej allihopa!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid???? det var inte planerat och jag har under semestern druckit alkohol (inte i stora mängder direkt) mellan befruktning och när ägget fäste. Tror ni att detta har påverkat graviditeten? Har ju läst att första dagarna är de näring från gulesäcken och inte mamman

  • Svar på tråden Alkohol innan jag visste jag var gravid
  • Ebo88

    Jag drack rätt bra under första graviditeten. Alltså innan jag plussade haha!! Graviditeten var oplanerad och jag hade inte en tanke på att mensen var sen, det barndomar och uppehåll från studier så jag var väl på tre dunderfester tre dagar i rad. Jag plussade 1 vecka efter men det var ingen fara.

    En av mina bekanta barndomsvänner visste inte att hon var gravid förrän hon födde och hennes flicka är fullt frisk trotts att min kompis drack till och från under sin graviditet

  • Mackan1978
    Ebo88 skrev 2021-08-03 07:17:51 följande:

    Jag drack rätt bra under första graviditeten. Alltså innan jag plussade haha!! Graviditeten var oplanerad och jag hade inte en tanke på att mensen var sen, det barndomar och uppehåll från studier så jag var väl på tre dunderfester tre dagar i rad. Jag plussade 1 vecka efter men det var ingen fara.

    En av mina bekanta barndomsvänner visste inte att hon var gravid förrän hon födde och hennes flicka är fullt frisk trotts att min kompis drack till och från under sin graviditet


    Skönt att det är så
  • PelloBello

    Fostret delar inte blodomlopp med mamman förens moderkakan tar över. Innan dess får fostret sin näring från gulesäcken, och är därmed skyddad från det vi stoppar i oss första tiden. I vecka 9-10 börjar moderkakan ta över.

Svar på tråden Alkohol innan jag visste jag var gravid