• stor grön drake

    Var, förutom ikea, hittar jag mobil köksö?

    Vi har ett väldigt stort kök, nästan onödigt stort, som samtidigt har ganska uselt med förvaring. Vid första anblick finns mycket, men det är en del blindluckor som lurar hjärnan.

    Efter att ha testat diverse skåp och hyllor längs väggarna, är jag nu ganska säker på att det jag söker är en köksö. Jag är dock inte så kunnig i var jag skulle hitta en som inte är fastbyggd i golvet. Ikea har, och jag gillar iof en av dem, men de passar varken i färg eller stil med resten av köket.

    Så jag undrar, var hittar jag en "lös" köksö?

  • Svar på tråden Var, förutom ikea, hittar jag mobil köksö?
  • ABC73

    Får upp en hel del när jag googlar "mobil köksö". Finns också en hel del DIY-beskrivningar. 

    Du kan också googla på "mobile kitchen island" eller "kitchen cart". 

    Jag är själv inne på att köpa skåp/lådor från någon kökstillverkare och sedan bygga ihop en variant som passar våra behov och som passar in i köket, kanske med hjälp av någon.

  • stor grön drake
    ABC73 skrev 2021-08-03 11:16:38 följande:

    Får upp en hel del när jag googlar "mobil köksö". Finns också en hel del DIY-beskrivningar. 

    Du kan också googla på "mobile kitchen island" eller "kitchen cart". 

    Jag är själv inne på att köpa skåp/lådor från någon kökstillverkare och sedan bygga ihop en variant som passar våra behov och som passar in i köket, kanske med hjälp av någon.


    Ja, jag hittar en miljon "gör det själv" lösningar, men jag orkar inte med sånt. Jag bor inte på sånt ställe att det "bara är att svänga ihop något" och jag har varken verktyg eller kunskap för att själv bygfa något på frihand. Montera tex ikea möbler är plättlätt, allt det jobbiga med att mäta rätt, såga rakt och passa vinklar är ju redan gjort.
  • ABC73

    Lägg ut lite bilder på köket så kan jag hojta till om jag stöter på något som ser ut att kunna passa när jag själv kikar runtGlad

Svar på tråden Var, förutom ikea, hittar jag mobil köksö?