• Anonym (Ärtan)

Skulle ni resa till Grekland eller Spanien nu?

Skulle ni kunna resa till Grekland eller Spanien nu 1-2v om resan redan var betald?

Dessa länder har ju ökad covidspridning just nu..

• Svar på tråden Skulle ni resa till Grekland eller Spanien nu?
  • Anonym (Nej)

Nej, såklart inte. Gissa varför spridningen är hög där? Även om ni är vaccinerade drar ni hem skiten till andra som inte är det av olika anledningar.

• Anonym (Nej)

Om folk slutade vara så ego vore det härligt.

• Anonym (E)

Jag skulle iofs inte varit dum nog att bokat någon resa dit alls i år. Men jag skulle nog ha åkt, och sedan isolerat mig på orten. Annars är det ju helt bortkastade pengar. Jag är då också vaccinerad ska tilläggas.

• Anonym (L o v e)

Hade jag bokat skulle jag åkt, men jag hade aldrig i livet bokat en sådan resa mitt i en pandemi. 

• LFF

Nej, jag förstår mig inte på de som har så bråttom utomlands mitt i pandemin. 

• Drottningen1970

Nej. Även om jag som fullvaccinerad känner mig hyfsat trygg för egen del. Vem vill riskera att sitta inlåst på ett hotell om det införs skarpare restriktioner etc.

• Anonym (-)

Nej. Jag har haft mild covid och är fullvaccinerad, men barnen har inte haft det.

1) covid
    2) alla bränder
    3) temperaturer över 40 grader

• sextiotalist

Nej, jag väntar tills allt sådant tills pandemin har bedarrat. Förutom det så är jag inte så road av solsemester.

• Anonym (Nej)

Vad anser du själv då TS ?

• Postman
    Anonym (Ärtan) skrev 2021-08-03 10:44:11 följande:

Skulle ni kunna resa till Grekland eller Spanien nu 1-2v om resan redan var betald?

Aldrig, det pågår ju en pandemi, jag vill inte bli satt i karantän eller inlagd på sjukhus i ett annat land. Obegripligt hur folk måste resa utomlands, helt obegripligt.
  • Anonym (Oi)

Nej. Jag hade inte åkt.

Tänk om ni blir fast där. Eller drar hem något till jobb och vänner.

• Anonym (pol)

Undrar hur foliehattarna förklarar bort vad som händer för enligt dom finns ju varken klimatförändringar eller covid

skulle jag aldrig riskera mig själv eller andra genom att åka dit, egoism och ren och skär covidioti

• Anonym (Nej. Bara nej.)

Jag har en resa till Grekland inbokad i oktober. Flyg, hotell bokat. Självklart har jag sett till att allt går att avboka och jag får då tillbaka hela summan minus cirka 1000 kronor. Helt klart värt att betala lite mer, men kunna få tillbaka i princip alla pengar om jag anser att läget är för osäkert för att vilja resa.

Hade det varit avresa nu i augusti hade jag avbokat. Inte en chans att jag skulle åka. Hade jag varit dum nog att boka en resa som jag inte kan om- eller avboka hade jag bitit i det sura äpplet och tagit den ekonomiska smällen.

• Anonym (oooo)
    Anonym (Ärtan) skrev 2021-08-03 10:44:11 följande:

Nej, jag skulle inte åka någonstans just nu, inte ens till tex Norge 

Man ska väl fortsatt undvika onödigt resande, onödiga möten osv? Bara för att man får resa en del nu så måste man inte. 
  • Anonym (Man50)

Jag skulle varit på zakyntos förra veckan men avbokade p g a av att det inte kändes ok

Åka ner till semesterort där mycket är öde och stängt

Vad händer om man blir smittad där nere och får sitta i karantän ? Eller bli sjuk på riktigt ?

Gå runt med munskydd i värmen ?

Riskera smitta andra när man kommer hem ?

Känner bara att sitta i ett trångt plan några timmar med en massa andra tätt inpå ?..nä

Är vaccinerad men det är ju ingen garanti

Bättre vänta på bättre tider om det kommer sådana

• Tow2Mater

Beror på. Var det en ren nöjesresa med bad och hotel - nej. Var det en resa för att hälsa på släkt man inte sett på ett par år nu pga pandemin och man har vaccinerats, ja kanske. Sen måste man ju beakta hur det ser ut ifall man blir fast där i karantän, eller t o m sjuk och behöver vård.

Svar på tråden Skulle ni resa till Grekland eller Spanien nu?