• Kia761 2

Vaccin, inresa Danmark

Har planerad resa till Legoland med familjen på lördag denna vecka.

Vår andra dos av vaccin tog jag och sambon i onsdags förra veckan.

Enligt inresereglerna till Danmark gäller 14 dagar från sista dosen annars måste det kompletteras med negativt test.

Fråga är således, hur strikt är dessa 14 dagar? Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Vaccin, inresa Danmark
  • Stoppafuskarna

Korkad fråga om du frågar mig?

Följ reglerna eller skit i att ens försöka efterleva dem.

Det är ju tummandet av rekommendationer och annat som får smittan att aldrig ta slut!

Blir faktiskt förbannad!

Ta bara ett PCR test istället så är allt löst.

• Tow2Mater

Ar regeln "14 dagar" otydlig?

Tror du tjänstemannen säger "jag ser du tog senaste dosen för 12 dagar sedan, ja det är ju inte riktigt 14, men vi brukar ju släppa in de som tagit den iallafall för 10 dagar sedan"?

• Kia761 2

Kan i retroperspektiv tillägga att 800 sek på antigentest var att slänga rätt i sjön. Det enda som vi visade upp på hotell och restauranger var vaccinpass. Som vanligt sympatiska och konstruktiva svar från familjelivs medlemmar-suck! Det måste vara högborgen för Bitterhet.

• Tow2Mater
    Kia761 2 skrev 2021-08-10 17:03:49 följande:

Kan i retroperspektiv tillägga att 800 sek på antigentest var att slänga rätt i sjön. Det enda som vi visade upp på hotell och restauranger var vaccinpass. Som vanligt sympatiska och konstruktiva svar från familjelivs medlemmar-suck! Det måste vara högborgen för Bitterhet.

Inreseregler har noll och intet med hotellregler och restaurangregler att göra.
  • Kia761 2
    Stoppafuskarna skrev 2021-08-04 10:21:20 följande:

Korkad fråga om du frågar mig?

Följ reglerna eller skit i att ens försöka efterleva dem.

Det är ju tummandet av rekommendationer och annat som får smittan att aldrig ta slut!

Blir faktiskt förbannad!

Ta bara ett PCR test istället så är allt löst.

Jag bad inte om tyckande utan av erfarenheter. Är det så svårt att fatta?
  • Kia761 2
    Tow2Mater skrev 2021-08-10 19:55:48 följande:

Inreseregler har noll och intet med hotellregler och restaurangregler att göra.

Oavsett så var det inte en kotte som kontrollerade antigentestet så vad vill du få sagt? T o m på testcentrat tyckte man det var onödigt eftersom vi hade vaccinationspass. Jag frågade inte om åsikter utan reella erfarenheter . Är d e t så svårt att fatta?
  • Tow2Mater
    Kia761 2 skrev 2021-08-11 07:19:10 följande:
    Oavsett så var det inte en kotte som kontrollerade antigentestet så vad vill du få sagt? T o m på testcentrat tyckte man det var onödigt eftersom vi hade vaccinationspass. Jag frågade inte om åsikter utan reella erfarenheter . Är d e t så svårt att fatta?
    Eftersom du nu har erfarnehet kan du ju forsoka ge vidare den erfarenheten till andra, och inte blanda ihop inreseregler med hotellregler och restaurangregler.
Svar på tråden Vaccin, inresa Danmark