• cobby909

    Komma in efter urval 2 som reserv

    Hej allihopa!

    Jag har sökt högskoleingenjör på örebro universitet och är just nu reserv 6 i HP gruppen där 14 är antagna och reserv 8 i BI gruppen där 21 är antagna.

    Det är även överintag på programmet med 55 antagna just nu men 30 platser.

    Vad är mina chanser att komma in?

    Någon som har erfarenheter av att komma in efter urval 2 som reserv?

    Tack på förhand för svar!

  • Svar på tråden Komma in efter urval 2 som reserv
  • Aniiee

    I princip 0. Tyvärr.


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonym (Of topic)

    Hej, jag ligger just nu på reservplats 70 på juristprogrammet i Stockholm (med hp 1.25) av 125 platser ligger reserv 72 i Uppsala. Finns det någon liten minimal chans att jag kan ta mig in? Förra året var hp efter första antagningen 1.3 och 1.25 efter andra. I år har första antagning hamnat på 1.3 och antalet totala ansökande är lite mindre än förra året. Jag tycker att det ser väldigt mörkt ut, men jag vet inte? Är det någon klok person som kan hjälpa mig?

  • Långbenopluto
    Anonym (Of topic) skrev 2021-12-10 20:46:29 följande:
    Hej, jag ligger just nu på reservplats 70 på juristprogrammet i Stockholm (med hp 1.25) av 125 platser ligger reserv 72 i Uppsala. Finns det någon liten minimal chans att jag kan ta mig in? Förra året var hp efter första antagningen 1.3 och 1.25 efter andra. I år har första antagning hamnat på 1.3 och antalet totala ansökande är lite mindre än förra året. Jag tycker att det ser väldigt mörkt ut, men jag vet inte? Är det någon klok person som kan hjälpa mig?
    Det är kört, tyvärr.

    Men sök igen nästa gång, lycka till
Svar på tråden Komma in efter urval 2 som reserv