• Tue 3 Aug 2021 18:26
    1035 visningar
    11 svar
    -1
    11
    1035

    Tom hinnsäck

    Ni som haft ofossiga graviditeter har ni haft mycket symtom och att symtom som illa mående och trötthet ökat hela tiden? Var för en vecka sedan på ett tidigt ultraljud i v 6+4 och det var en tomhinnsäck med en liten gulesäck. Måste vänta två veckor på nytt ultraljud. Mår skit och alla symtom ökar kraftigt.

    Är livrädd för att det är en ofossig graviditet.

  • Svar på tråden Tom hinnsäck
  • Tue 3 Aug 2021 18:34
    #1
    +1

    Hej! Kan tyvärr inte hjälpa dig med svar, men om du googlar ofostrig graviditet symptom (inte ofossig) så finns det bra info. Hoppas att det går bra för dig!

  • Tue 3 Aug 2021 19:23
    #2

    Tack menade självklart ofostrig men telen strulat. Tycker att jag googlat men inte fått några bra svar . Är livrädd

  • Tue 3 Aug 2021 19:23
    #3

    Tack menade självklart ofostrig men telen strulat. Tycker att jag googlat men inte fått några bra svar . Är livrädd

  • Tue 3 Aug 2021 19:55
    #4

    Ok. :)

    Jag förstår att du är orolig. :(

    Hoppas att du får svar från någon med erfarenhet.

  • Tue 3 Aug 2021 22:01
    #5

    Jag har haft en ofostrig graviditet och mina symtom ökade mellan första och andra ultraljudet. Så jag fick såklart upp hoppet. Men jag blödde dessutom lite och hade ont i magen på ett ovanligt sätt (har två barn). Men för min del fanns det inget foster heller vid andra ul (i v. 10 om jag minns rätt, 9+ ). Men! Pratade med några andra här då på familjeliv som var i samma sits och hos dem ?hittade? man foster vid andra ul. Så hoppet är verkligen inte ute för dig. Håller tummarna!

  • Tue 3 Aug 2021 22:48
    #6

    Jag märkte inget på symptomen.

    Gjorde första ultraljudet i vecka 6 och andra i vecka 9.

  • Tue 3 Aug 2021 23:00
    #7

    Min första graviditet visade sig vara en tom hinnsäck. Då mådde jag skit och mina bröst ömmade jättemycket. Nu är jag gravid igen och har knappt känt av något. Har sett en levande liten krabat på KUB vecka 13. Tror inte symtomen säger så mkt om det är bra eller inte.

    Hoppas det bästa för dig och att allt slutar väl :)

  • Wed 4 Aug 2021 21:12
    #8

    Jag hade samma i min tredje graviditet. Va på ett tidigt ultraljud i v 6+ och då fanns inget foster. Fick en tid två veckor senare och då fanns ett foster med hjärtslag. Hade även småblödningar och symtom som kom och gick. Idag är han 1,5 år så allt gick fint. Hoppas på detsamma för dig!

  • Thu 5 Aug 2021 15:22
    #9

    Åh vilken fantastisk berättelse.

  • Fri 6 Aug 2021 13:32
    #10

    Förstår så väl din oro.


    Jag själv hade en ofostrig graviditet förra året som inte upptäcktes förrän vecka 13 då jag vaknade och blödde jätte mycket. Men under alla veckor tills de hände hade jag väldigt ont i magen, fick bara höra att allt var bra men det var väldigt ihärdig smärta som kom väldigt ofta. Hade önskat att jag fick reda på det tidigare.


    Håller alla tummarna jag kan för dig och förhoppningsvis går allt bra!


    Nu är jag gravid igen och har fått se en liten räka på ultraljudet


    ALL LYCKA TILL DIG

  • Sat 7 Aug 2021 12:17
    #11

    Jag hade mycket svagare symptom och testen förblev svaga. Så för mig var det stor skillnad, fick sedan missfall i v6 eller 7, gick bara och väntade på det då det var tydligt utifrån ovan nämnt.

    Håller tummarna för dig!


    2007 & 2013
Svar på tråden Tom hinnsäck