• vantarattblimamma

    OROLIG FÖR HF!!!!!

    V 36+3.

    I förrgår innan jag gick och la mig mådde jag så fruktansvärt illa. Tänkte det skulle gå över nästa dag. Jag vaknade 4 på natten igår och bara kände att jag ville kräkas, mådde såååå illa. Kroppen började skaka och kände mig liksom typ sjuk. Testade ta blodtrycket efter vila, och det låg på 136/102 samt pulsen 102.

    Testade efter ytterligare 10 min för tänkte att det såg konstigt ut, aldrig haft undertrycket över 85.

    Mitt normala blodtryck ligger på mellan 115-125 i övertryck och undertryck 80-85.

    Har även +1 protein i urin sedan tidigare.

    Ringde in till förlossningen och dem bad mig komma på en undersökning. På väg dit (har ca en timme dit) började jag även känna mig yr. Testade äta 2 mackor för att se om illamåendet gav med sig, men nej, det gjorde det inte. Väl inne på förlossningen fick jag göra urinprov, blodprov, CTG och självklart blodtrycket. Blodtrycket hade sänkts ner till 136/90. Urinprovet visade att jag fortfarande har +1 i urinet.

    Jag var på förlossningen i totalt 3,5 timma, och illamåendet gav sig aldrig. Kände mig fortfarande konstig i huvudet och var fruktansvärt illamående när jag blev hemskickad.

    Jag fick inget recept på medicin eller något annat läkemedel. Läkaren sa att de verkligen måste ta mitt illamående på allvar, så jag skulle boka en tid hos BÖ för extra kontroll inom 2 dagar.

    Dem sa även att jag skulle ringa in till dem igen ifall jag antingen fick ont i övre delen av magen, kraftig huvudvärk eller om jag skulle känna mig ovanligt trött. Men den där tröttheten har jag haft i 3 dagar nu och jag sover bort HELA dagarna. Har varit trött innan men inte på denna nivån.

    Är det någon mer som har vaknat upp och bara mått så himla dålig och att det har känts som att något bara står väldigt fel till?

    Är så nervös ifall jag skulle ha/få havandeskapsförgiftning!!! ????

  • Svar på tråden OROLIG FÖR HF!!!!!
Svar på tråden OROLIG FÖR HF!!!!!