• potatisfjollan

    Hur fan kan små kebabhak och pizzerior gå runt ekonomiskt?

    Det vimlar av små sunkiga kebabhak och pizzerior i vårt avlånga land, särskilt i förorten. Kvaliten är i de flesta fall ganska dålig. Smaklösa pizzor som dryper av fett och kebab som smakar gammal skokartong. Det jag funderar på är hur dessa ställen kan ge runt ekonomiskt? Finns flera pizzerior i närheten av där jag bor med vidriga pizzor och det verkar aldrig vara några kunder där, men trots det finns dessa ställen kvar år efter år. Hur överlever de? Är det skattefusk det handlar om? Eller sysslar de med droghandel för att dryga ut kassan?

  • Svar på tråden Hur fan kan små kebabhak och pizzerior gå runt ekonomiskt?
  • Drottningen1970

    Billig arbetskraft som jobbar 20 timmar om dygnet. Billiga råvaror. Och många gillar äckliga svettiga pizzor så det säljs nog en hel del under dygnet ändå.

  • Finansen7

    De går inte runt om de skulle ha löner enligt kollektivavtal, jobbade 8h/dag och ägare som kräver vettig avkastning.

  • Noname00

    Många tjänar mer än vad man tror speciellt om dom har jack vegas maskiner eller rättigheter servera öl tex.

  • me33

    Skattebrott självklart, kolla runt hörnet uppkörd på gräsmattan ser du en vit Benz -17.

    Bidragsfusk med, kan stå på papperet att tre därinne i den lite större telefonkiosken arbets-tränar så kommer det in tre extra slantar i pengaskrinet.

    Mer fusk? Japp, Corona-bidraget utnyttjades friskt av utländska arbetsgivare.

    Ännu mera fusk? Bara kolla om de samtidigt är sjukskrivna hos försäkringskassan som är sängliggande, kräver heltids-upppassning av vårdare.

    Jag kan fortsätta ännu mera det är det som är så tragiskt.

Svar på tråden Hur fan kan små kebabhak och pizzerior gå runt ekonomiskt?