• Anonym (.)

Otroligt besviken på min pojkvän

Skriver här för att jag är så sjukt besviken på min kille och vill veta om andra tycker att jag överreagerar eller inte.

I förrgår skapade han ett konto på en sida där vi ska titta på filmer/serier. Jag frågade om lösenordet eftersom att jag ville in där och titta vad de har för filmer och serier. Då sa han att han inte kan ge lösenordet eftersom att han har samma lösenord till andra saker.

Han tror ju då alltså att jag ska försöka logga in på andra ställen han har detta lösenord till.. och jag vet inte ens vilka andra ställen han har det här lösenordet till. Det är det som gör mig så sjukt besviken, att han inte litar på mig och tror att jag tänker använda hans lösenord till typ hans googlekonto, vilket jag aldrig skulle göra. Det finns inget intressant där för mig att se. Jag har ingenting där att göra och jag hade inte försökt logga in på andra saker med hans lösenord..

Att han inte litar på mig och tror att jag på riktigt skulle testa hans lösenord till olika ställen gör mig väldigt förbannad och besviken. Är så besviken att jag nästan vill göra slut.

Han säger att han kan visa mig vad jag vill om det är något jag vill se på hans sidor/sociala medier (och det vet jag) men att jag inte ska ha hans lösenord som han har till flera olika ställen. Frågan är ju, varför kan han inte ens ge ut sitt lösenord till vår sida där vi ser filmer/serier om han nu inte har något att dölja? Jag litar på min pojkvän för det har han bevisat tidigare att jag kan göra men jag fattar verkligen inte hur han tänker här. Det verkar ju som att han tror att jag kommer att logga in på alla hans saker och det gör mig sjukt besviken.

Han säger att ingen ska kunna hans lösenord som han har till flera olika ställen och att om vi hade gjort slut någon gång så är det dåligt om jag kan hans lösenord.

Saken är den att det aldrig har handlat om att få hans lösenord till olika saker. Det handlar om att han uppenbarligen litar på mig så lite att han inte ens kan ge inloggningen till vår sida där vi ska se filmer och serier, för då tror han att jag kommer försöka gå in med hans lösenord på andra olika sidor som han har det här lösenordet till. Jag kan ju inte ens hans email/användarnamn till saker så då räcker det ju inte bara med ett lösenord om jag skulle vilja gå in på alla hans sidor och snoka.

Jag resonerar inte alls på det här sättet och jag hade inte gjort på det här sättet.

Jag älskar honom men jag vet inte om jag kan komma över det här. Blir irriterad bara han försöker hålla om mig eller krama mig. Hur fan tänker han? Att han litar på mig så lite, det är det som gör ont. Han försöker få det till att jag menar att jag har rätt till hans lösenord som han har till andra ställen också, vilket det inte alls handlar om. Känns inte som att han fattar alls.

Han säger att han inte alls tror att jag skulle försöka logga in på hans saker med lösenordet men det måste ju vara det han tror, annars hade han väl bara gett mig lösenordet direkt.

• Svar på tråden Otroligt besviken på min pojkvän
  • Anonym (www)

Problemet är enkelt löst genom att han skapar ett annat lösenord till filmerna. Man ska ju inte ha samma  lösenord till flera saker av säkerhetsskäl, vilket han nu borde fatta eftersom han inser att om man har samma så kan man komma in på flera ställen. 

Jag är gift, vi har inte lösen till något av varandras bankkonton, mail, Facebook eller något alls. Tycker inte man ska behöva dela på precis allt i sitt liv, så där håller jag med killen. Däremot förstår jag att du reagerade på sättet han sade det på. 

• Anonym (.)
    Anonym (www) skrev 2021-08-05 13:51:52 följande:

Problemet är enkelt löst genom att han skapar ett annat lösenord till filmerna. Man ska ju inte ha samma  lösenord till flera saker av säkerhetsskäl, vilket han nu borde fatta eftersom han inser att om man har samma så kan man komma in på flera ställen. 

Jag är gift, vi har inte lösen till något av varandras bankkonton, mail, Facebook eller något alls. Tycker inte man ska behöva dela på precis allt i sitt liv, så där håller jag med killen. Däremot förstår jag att du reagerade på sättet han sade det på. 

Jag har inget behov av att dela på allt i våra liv. Det handlar om att han uppenbarligen inte litar på mig alls och tror att jag tänker försöka komma in på olika sidor han har.
  • Anonym (Tjej)

Men vilken tönt. Det är ju bara att han byter lösenord just där?

Jag skulle heller aldrig lämna ut mitt lösenord hur som helst, men då får man ju ha olika lösenord, vissa som man kan dela, och vissa som man inte delar. 

• Anonym (.)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-08-05 13:54:39 följande:

Men vilken tönt. Det är ju bara att han byter lösenord just där?

Jag skulle heller aldrig lämna ut mitt lösenord hur som helst, men då får man ju ha olika lösenord, vissa som man kan dela, och vissa som man inte delar. 

Ja, han ska byta lösenordet.

Jag känner dock att skadan redan är skedd, för nu vet jag att han uppenbarligen inte litar på mig.
  • Corrie

Nu är ju lösenord till för att de ska vara personliga, och poängen är ju att endast en själv ska kunna logga in på olika konton. Det var dumt av honom att inte välja ett unikt lösenord till filmkontot då han borde ha kunnat förutse att du också skulle vilja kunna logga in där, men det går ju att ändra. Men självklart ska du inte ha som krav på honom att han gladeligen ska ge ut lösenord till dig. Man har rätt till ett privatliv även om man är i ett förhållande.

• Olympia

Korkat av honom att han inte valde ett lösenord som han inte hade någon annanstan.

Lika korkat av dig om du funderar på att göra slut med honom pga detta.

• Anonym (M.E)

Jag förstår dig.

Jag tänker såhär. Nej, man ska inte behöva dela på allt bara för att man är i ett förhållande och nej du har ingen rätt till hans lösenord, MEN han ska kunna lita på dig så pass mycket att han litar på att du inte kommer försöka logga in på andra sidor med detta lösenord. Du är inte vem som helst. Du är hans partner.

Han kan byta lösenord till den här gemensamma sidan ni har, men frågan är, kan du leva med detta? Kan du leva med att du nu vet hur han resonerar? Dvs - han litar inte på dig. I alla fall inte när det kommer till detta.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (.) skrev 2021-08-05 13:56:15 följande:
    Ja, han ska byta lösenordet.

Jag känner dock att skadan redan är skedd, för nu vet jag att han uppenbarligen inte litar på mig.

Fast vadå? Är du sur över att han inte vill ge dig lösenordet till hans mejl, socialamedier och liknande?

Det är ju bara vettigt?

• Anonym (Liv)

Tycker faktiskt det är du ts som är gränslös.
    Jag litar blint på min man, men hade aldrig gett honom lösenorden till min telefon, bankid, sociala medier osv. Det kallas intergritet. Frågan är ju varför du blir så väldigt upprörd, verkar snarare som att det är du som inte litar på honom.

• Anonym (.)
    Olympia skrev 2021-08-05 13:59:50 följande:

Korkat av honom att han inte valde ett lösenord som han inte hade någon annanstan.

Lika korkat av dig om du funderar på att göra slut med honom pga detta.

Varför? Han litar ju uppenbarligen inte på mig. Hur tror du det känns att vara med någon som inte litar på en?
Svar på tråden Otroligt besviken på min pojkvän