• Emmiwh

    Jag har råkat ta en ricinolja shot, gravid i vecka 30

    Hej, jag har råkat ta en ricinolja shot och jag är i vecka 30, hur gör jag nu? Hur farligt är de? (Tog alltså ricinolja pga förstoppning) sen efteråt så kom jag på mig att de kanske inte är så bra när man är gravid, de är nu 1 och en halvtimma sedan jag tog shoten och jag har bara blivit lite bubblig i magen än så länge (mycket gaser) jag är mest orolig att förlossningen ska sätta igång? Någon som vet?

  • Svar på tråden Jag har råkat ta en ricinolja shot, gravid i vecka 30
  • Lilant

    Inget man bara "råkar" få i sig... Finns ju riktiga saker emot förstoppning vet du inte det? va ärlig och säg som det är istället du ville få igång förlossningen och nej den kommer inte starta

  • Blue Waffle
    Emmiwh skrev 2021-08-05 22:46:09 följande:

    Hej, jag har råkat ta en ricinolja shot och jag är i vecka 30, hur gör jag nu? Hur farligt är de? (Tog alltså ricinolja pga förstoppning) sen efteråt så kom jag på mig att de kanske inte är så bra när man är gravid, de är nu 1 och en halvtimma sedan jag tog shoten och jag har bara blivit lite bubblig i magen än så länge (mycket gaser) jag är mest orolig att förlossningen ska sätta igång? Någon som vet?


    Hur "råkar" man få i sig det?
  • maddoxmatte

    Man tar inte ricinolja av misstag. Om din förlossning skulle komma igång och ditt barn föds prematurt, och detta pga ricinolja kan du nog räkna med att fån n del frågor om du är lämplig att ta hand om ditt barn. Oansvarigt som fan.

Svar på tråden Jag har råkat ta en ricinolja shot, gravid i vecka 30