• Kajsan20

    Min 13 månaders son blir inte glad av att se mig

    Hej!

    Vår 13 månaders son blir inte glad när jag kommer hem efter en hel arbetsdag. Han blir inte heller glad när pappa kommer hem. Det känns nästan som att han inte förstår vilka vi är. Jag var hemma med honom i 1 år innan pappan tog över. Det känns som vi skulle kunna lämna bort honom till vem som helt utan att han skulle sakna oss.

    Är det fler som haft barn likt vår son? Blev det bättre? När?

  • Svar på tråden Min 13 månaders son blir inte glad av att se mig
  • sten15

    Hur är barnet annars? Ler hen aldrig när hen ser er? Förstår barnet det ni säger? Kommunicerar med er? Visar intresse?

  • Kajsan20
    sten15 skrev 2021-08-06 14:10:32 följande:

    Hur är barnet annars? Ler hen aldrig när hen ser er? Förstår barnet det ni säger? Kommunicerar med er? Visar intresse?


    Ja barnet utvecklas helt som han ska och skrattar och skojar med oss och andra. Han babblar på men utan några egentliga ord ännu.
  • RazTL

    hej! vår son blir snart 2 år och har absolut haft perioder där lekfarbror eller lekmoster är betydligt roligare än föräldrarna, och jag tror er son är lite för ung för att koppla att ni ens varit borta, när jag kommer hem efter en arbetsdag säger sonen bara "där kommer pappa" sen leker han vidare o på förskolan vid hämtning får jag stundtals hämta honom från sandlådan.

    hur är grabben när han blir trött? tyr han sig till någon av er då? för när dem blir trötta brukar föräldrarna vara deras trygga punkt. :)

  • Kajsan20
    RazTL skrev 2021-08-06 14:21:51 följande:

    hej! vår son blir snart 2 år och har absolut haft perioder där lekfarbror eller lekmoster är betydligt roligare än föräldrarna, och jag tror er son är lite för ung för att koppla att ni ens varit borta, när jag kommer hem efter en arbetsdag säger sonen bara "där kommer pappa" sen leker han vidare o på förskolan vid hämtning får jag stundtals hämta honom från sandlådan.

    hur är grabben när han blir trött? tyr han sig till någon av er då? för när dem blir trötta brukar föräldrarna vara deras trygga punkt. :)


    Okej skönt att det är fler barn som är som våran haha.

    Ja när han blir trött vill han gärna bli buren av oss men det går lika bra att mormor eller så bär honom..
  • Anniepannie92

    Min äldsta son (idag 8 år) grät när han såg mig när han var runt 1 år. Det var hemskt han var glad åt pappan. Jag tror vi hade för dålig kontakt även fast jag var mammaledig. Svårt att förklara.

    Men vår relation blev starkare ju äldre han blev. Nu är han mammas pojke.

  • Maymom

    Hur är han när han träffar nya människor? Tittar han på er då för att kolla att allt är ok?

    Det brukar vara ett bra tecken på en trygg anknytning om de gör det.

  • Kajsan20
    Maymom skrev 2021-08-07 00:12:45 följande:

    Hur är han när han träffar nya människor? Tittar han på er då för att kolla att allt är ok?

    Det brukar vara ett bra tecken på en trygg anknytning om de gör det.


    Ja då vill han vara nära oss, gärna i famnen eller i knät. Jag är inte orolig över anknytningen jag undrar bara när barn brukar bli glada av att man kommer hem efter en hel dag haha.
Svar på tråden Min 13 månaders son blir inte glad av att se mig