• Gräddkolan02

    Har en "konstig" röst

    Jag vet att man brukar uppleva sin röst som konstig när man hör den på inspelning, och precis så är det för mig, men dessutom så upplever andra också att min röst är "konstig".

    Har aldrig hört några elaka kommentarer eller så, men däremot så brukar folk alltid fråga mig "hur är det?" och "du låter ledsen." "har det hänt nåt?" I

    Som ett exempel på det så ringde jag till en myndighet igår och personen jag pratade med blev genuint orolig och började fråga mig hur jag mådde i början av samtalet, jag sa att allt var okej och så och då sa han att han blev lite orolig för att jag lät väldigt nedstämd.

    Ibland så hör folk inte riktigt vad jag säger även om jag försöker prata högt.

    Jag har en ganska svag och ljus röst som låter "barnslig" typ.

    Däremot så hör jag min röst som väldigt mörk och om jag pratar högt så tycker jag att jag låter arg och jag gillar inte det så jag pratar ibland tystare och då blir det som att andra inte alls hör eller förstår vad jag säger.

    Är det någon annan här som har det likadant?

    Det blir ju lite jobbigt när alla jag pratar med tror att jag är ledsen eller upprörd.

Svar på tråden Har en "konstig" röst