• Jajja87

Någon som gjort IVF efter sterilisering?:)

Kort info, jag längtar så efter en sladdis. Men för 8 år sedan när tredje barnet kom steriliserade jag mig (var fortfarande väldigt ung) men vi kände oss klara.

Nu är situationen helt annorlunda och jag längtar mer än någonsin efter ett fjärde barn ??

Valet blir ju då att bekosta ivf själv då :) önskar lite tips på var privata kliniker kan tänkas ligga runt om i Sverige gärna runt Östergötland.

Är det någon som gjort en lyckad ivf efter kvinnlig sterilisering får ni jättegärna skriva och berätta om allt ??

• Svar på tråden Någon som gjort IVF efter sterilisering?:)
  • Jag är bara jag

De flesta klinikerna ligger i storstäderna. Vet faktiskt ingen i just Östergötland, men i Sthlm finns flera. Att du är steriliserad kvittar ju helt vid IVF. Finns säkert flera som gjort det och lyckats. 

• Jajja87

Mm jag vet :) men läste någonstans att alla inte tar emot. Tror det ligger något i Norrköping/Linköping som har samarbete med Stockholm/Uppsala

• Jag är bara jag
    Jajja87 skrev 2021-08-07 17:55:56 följande:
    Mm jag vet :) men läste någonstans att alla inte tar emot. Tror det ligger något i Norrköping/Linköping som har samarbete med Stockholm/Uppsala
    Alla privata IVF-kliniker tar emot så länge man uppfyller kraven. Dit hör bl.a BMI-gräns och ålderskrav. Linköping är via regionen och Norrköping har ingen klinik alls. Sen kan det förstås finnas privata gynläkare som samarbetar med alla privata IVF-kliniker så man kan göra VUL och ta blodprov där- distansIVF kallas det.
Svar på tråden Någon som gjort IVF efter sterilisering?:)