• Anonym (Sara W)

    Polyamorös man flörtar med mig

    Jag vet inte hur jag ska hantera det här...
    Polyamorös man flörtar med mig på jobbet, han är charmig, och det finns en laddad stämning mellan oss. Men han är dessutom gift!
    Normalt har jag alltid bett gifta män fara och flyga. Jag är en ärlig människa, hade han aldrig börjat med det här så hade jag aldrig kommit på tanken/känslan mer än att han är en attraktiv kollega men som jag inte skulle få för mig att titta åt just för att han är gift och i mina ögon endast en vän.
    Egentligen är jag intresserad av någon helt annan person, men det har tyvärr inte blivit något där.
    Hade han varit singel,absolut hade jag gett honom en chans för att lära känna han för han, mannen har en härlig personlighet och fina ögon..
    Jag får bara dåligt samvete av att han har en fru och får mig att fundera över,lever hon likadant? De bor i bland på olika platser i landet eller utomlands.
    Jag vågar knappt titta på han längre när vi talas vid, har även vänt bort blicken då jag inte vet hur jag ska hantera detta. 
    Han tittar gärna på ens kropp när han tror jag ej ser.
    Jag har kommit på mig själv i vissa arbetssammanhang bli nervös när han är i närheten och fumlig,har sett hur han då ler. En dag sög han min blick rejält och jag visste inte vart jag skulle ta vägen, det gjorde min dag samtidigt som jag skämdes.
    Han vet dock inte att jag känner till att han är polyamorös, vilket han varit i flera år har jag fått veta.
    Har någon annan varit med om att en gift person söker ert intresse och som är polly?.
    Hur gick det? Hur handlade du, om du alltid levt som monogam?
    Vi är dessutom i den åldern då många redan bildat familj men inte vi, det gör att man kanske borde tänka ett steg längre.
    Jag har ingen aning om han har känslor gentemot mig eller om det bara handlar om sexuell laddning. 
    Jag är även rädd för hur de på jobbet skulle reagera, han är inte diskret med att flörta. Det känns som om deras reaktion skulle vara: Att hon inte ser gränsen,han är ju faktiskt gift! De vet ju inget om hans livsstil.

  • Svar på tråden Polyamorös man flörtar med mig
  • Anonym (Ghost)

    Don't shit where you eat. Det där är som bäddat för problem, du kan förklara att du är smickrad av hans uppmärksamhet men att det är bäst om ni bara beter sig som kollegor mot varandra.

  • Anonym (pppp)

    Men TS, ge dig. Du begriper väl mycket väl att hans eventuella intresse handlar just om sex. Du ska väl inte hoppa in i det där galna bara för att du inte fått till det med den person du egentligen ville få? 

    Om du inte ställer upp på poly-idén så ska du givetvis inte göra något alls. Sluta tänka på den här personen som mer än en kollega. Upplever du att han går över något gräns, säg ifrån! 
    På vårt jobb fanns för många år sedan en man som till slut blev avskedad. Han formligen dreglade rakt i kvinnliga kollegors dekolletage, kommenterade någons fina rumpa osv, till personen. Helt gränslöst och han fattade verkligen inte att det inte var ok. Jag menar inte att din kollega gör så men du skriver att han tittar medvetet på dig på olika vis - känns det inte bra så måste du vara tydlig om det. 

    Vad kollegor skulle tycka spelar väl ingen som helst roll? Vad DU däremot tänker och gör i detta spelar roll. 
    Ponera att ni inleder något, sedan tar det slut - hur kul blir det att vara på samma jobb då? 
    Han kanske har flera sexuella partners samtidigt också, hur tänker du om sånt? 

  • Anonym (Ghost)
    Anonym (pppp) skrev 2021-08-09 08:51:43 följande:

    Han kanske har flera sexuella partners samtidigt också, hur tänker du om sånt? 


    Helst på samma arbetsplats....
Svar på tråden Polyamorös man flörtar med mig