• Anonym (Cissi)

Helt orkeslös gravid

Någon som känner igen en helt förlamande fysisk orkeslöshet i slutet av graviditeten? Jag är helt helt slut. Flåsar så fort jag ska gå upp för en backe, en trappa får det att svartna för ögonen osv.

Fjärde barnet för mig, är i vecka 31. Har aldrig varit såhär utmattad innan. Vet jag har mycket lågt blodvärde men behandlas för det. Någon med samma erfarenhet? Blev det i så fall bättre efter förlossningen?

• Svar på tråden Helt orkeslös gravid
  • Anonym (2 gånger)

Ja, jag mådde skit på alla sätt som gravid. Gick jättesakta och endast korta sträckor. Med första barnet gick det över direkt förutom karpaltunnelsyndrom. Med andra barnet var det värre. Heta sommaren -18, förlorade massor med blod med katastrofsnitt, hade superlågt järn och ungen sov aldrig. Men det var ju mer omständigheterna som gjorde att jag var ett vrak. 

• Anonym (Cissi)
    Anonym (2 gånger) skrev 2021-08-09 18:25:45 följande:

Ja, jag mådde skit på alla sätt som gravid. Gick jättesakta och endast korta sträckor. Med första barnet gick det över direkt förutom karpaltunnelsyndrom. Med andra barnet var det värre. Heta sommaren -18, förlorade massor med blod med katastrofsnitt, hade superlågt järn och ungen sov aldrig. Men det var ju mer omständigheterna som gjorde att jag var ett vrak. 

Men fy !! :-/ stackars dig! Hoppas du kunde återhämta dig ordentligt efter det. Fick du avlastning?
  • Anonym (2 gånger)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-08-09 19:44:27 följande:
    Men fy !! :-/ stackars dig! Hoppas du kunde återhämta dig ordentligt efter det. Fick du avlastning?
    Ja, maken slutade nästan jobba för att ta hand om vårt äldre barn. Det tog tid att repa sig, men det blev bättre med tiden.

Ta hand om dig! {#emotions_dlg.flower} Det är inte lätt att vara gravid alla gånger. 
Svar på tråden Helt orkeslös gravid