• Anonym (Ts)

Någon som tittar på ”Vi eller aldrig” på SVT?

Jag har sett tre avsnitt och tycker det är rätt kul program. Man undrar ju lite varför vissa är tillsammans.

Hade också varit roligare med lite äldre par, 40+ och med barn och många år tillsammans. Larvigt med parterapi när man varit tillsammans en kvart?

• Svar på tråden Någon som tittar på ”Vi eller aldrig” på SVT?
  • Nutid

Det är väl bara ett av paren som är nya.

Jag tänker att det vill ha känslan att någon i paren ska kunna säga "Nu vill jag lite det är slut tack och hej." Det blir ju än mer uppslitande om det finns barn.

Jag är i ett förhållande som står och väger samt har två tonårsbarn. Jag skulle aldrig vilja utsätta mina barn för den situationen som det skulle innebära om jag och min fru var med i ett sånt program.

Lite kan man väl jämföra med gift vid första ögonkastet, där paren är helt färska.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Ts) skrev 2021-08-09 22:01:45 följande:

Jag har sett tre avsnitt och tycker det är rätt kul program. Man undrar ju lite varför vissa är tillsammans.

Hade också varit roligare med lite äldre par, 40+ och med barn och många år tillsammans. Larvigt med parterapi när man varit tillsammans en kvart?

Jag tycker faktiskt programmet är riktigt bra. Det är mycket mer intressant med riktiga par än de här konstiga "gifta vid första ögonkastet", "första dejten" osv. De sk experterna är hyfsade, och mycket bättre än experterna i "gifta vid"-programmet, är i alla fall min åsikt. 
    Hade också önskat även något äldre par som deltar, och som har barn, men de kanske inte vågade ta till sådana exempel nu första gånget programmet görs. 

Jag upplever att programmet har en seriös ton och man faktiskt vill hjälpa de här paren. Sedan får man förstås inte se allt som händer, de klipper och vinklar som i alla program. Ska bli intressant att se om något par faktiskt separerar i slutet. 
  • Anonym (Ts)
    Nutid skrev 2021-08-10 08:22:21 följande:
    Det är väl bara ett av paren som är nya.
    Jag tänker att det vill ha känslan att någon i paren ska kunna säga "Nu vill jag lite det är slut tack och hej." Det blir ju än mer uppslitande om det finns barn.
    Jag är i ett förhållande som står och väger samt har två tonårsbarn. Jag skulle aldrig vilja utsätta mina barn för den situationen som det skulle innebära om jag och min fru var med i ett sånt program.
    Lite kan man väl jämföra med gift vid första ögonkastet, där paren är helt färska.
    Nej det är sant, jag skulle visserligen aldrig vara med i två oavsett program men det är nog svårare att få folk att göra dumheter ju äldre de är...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (xxx) skrev 2021-08-10 10:33:44 följande:
    Jag tycker faktiskt programmet är riktigt bra. Det är mycket mer intressant med riktiga par än de här konstiga "gifta vid första ögonkastet", "första dejten" osv. De sk experterna är hyfsade, och mycket bättre än experterna i "gifta vid"-programmet, är i alla fall min åsikt. 
    Hade också önskat även något äldre par som deltar, och som har barn, men de kanske inte vågade ta till sådana exempel nu första gånget programmet görs. 

Jag upplever att programmet har en seriös ton och man faktiskt vill hjälpa de här paren. Sedan får man förstås inte se allt som händer, de klipper och vinklar som i alla program. Ska bli intressant att se om något par faktiskt separerar i slutet. 
    Ja jag gillar det också, tycker det är lagom privat osv. Sen undrar man ju varför vissa av killarna står ut med de väldigt klängiga tjejerna... 
  • Nutid
    Anonym (Usch) skrev 2021-08-10 20:18:45 följande:

Har tittat, och undrar hur vissa av paren står ut med varandra. Värst var Carl och det där efterblivna trollet som åkte hem. Vad fan såg han i henne? Hon var både ful och verkade vara smått retarderad. 

Ful?

Hon är den klart snyggaste av tjejerna.

Det kändes som om att vi inte fick alla sanningar angående de.
  • Anonym (Rätt intressant)

Har just sett avsnitt 3 och det är verkligen tydligt att vissa av paren är som olja och vatten. Matteo och Felicia verkar t.ex. inte ens vara i närheten av att kommunicera på samma sätt och jag upplever det hela tiden som att Felicia vill att Matteo ska anpassa sig till hennes behov men inte tvärtom. Jag skulle personligen inte klara av att vara tillsammans med en som henne då hon gör varje fjäder till en höna och börjar böla hela tiden. Vilken jobbig människa.

Vore intressant att se det hela utan klippning för att se hur mycket som verkligen är som det framställs i produktionen.

• Nutid

Detta är väl inte någon viktigt sak, men Chris skägg!

Det är ju sjukt perfekt hela tiden som om han har använt en roller och rollat på det.

• Anonym (A)

Det är ett ganska roligt program.

• Anonym (Hen)

Felicia verkar inte ens kunna reflektera över att man kan tycka/vara olika som individ. Det övergår hennes förstånd, eftersom hon vet att hon ändå har rätt.

Svår tjej att diskutera/kompromissa med.

• Anonym (F)

Har precis sett sista avsnittet. Långsamt och händelselöst program men eftersom jag älskar relationsprogram såg jag ändå alla avsnitt. I slutet av avsnittet står det hur det gick för paren efter programmets slut men det stod ingenting om Julia och Karl, är det någon som vet om de fortfarande är tillsammans?

Spoiler alert:

Inte så oväntat att det gick som det gick mellan Felicia och Matteo. Jag blev också överraskad över att den vithåriga tjejen (minns ej namnet) friade till Marcus och att de nu ska gifta sig. Fick inte riktigt den uppfattningen om att de hade det så bra i sin relation i programmet. Det är något konstigt med det paret men kan inte riktigt sätta fingret på vad...

• Anonym (Tea)
    Anonym (Hen) skrev 2021-08-11 19:41:52 följande:

Felicia verkar inte ens kunna reflektera över att man kan tycka/vara olika som individ. Det övergår hennes förstånd, eftersom hon vet att hon ändå har rätt.

Svår tjej att diskutera/kompromissa med.

Felicia har bestämt sig för att vara sur, han bör lämna henne och hitta någon som ger honom energi istället för att bara ta. Hon är omogen och barnslig. Har inte sett sista avsnittet men jag tror och hoppas de går skilda vägar. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Tea) skrev 2021-08-20 11:44:56 följande:

Felicia har bestämt sig för att vara sur, han bör lämna henne och hitta någon som ger honom energi istället för att bara ta. Hon är omogen och barnslig. Har inte sett sista avsnittet men jag tror och hoppas de går skilda vägar. 

De är inte tillsammans idag.
Svar på tråden Någon som tittar på ”Vi eller aldrig” på SVT?