Den där jävla datorn
Jag och min sambo har varit tillsammans och bott ihop i ca ett år (vi kände varandra långt innan vi blev tillsammans) och vi flyttade till våran gemensamma lägenhet i början av året. men ända sen vi flyttade. har han suttit framför sin j*vla dator dagarna i enda. Han studerar heltid så att han på dagarna sitter framför datorn och pluggar e ju självklart en sak. Problemet där är dock att han läser en linje som han inte behöver plugga så mycket på för han kan allt och egentligen bara behöver beviset på att han kan. Så han sitter vid datan från 12-19 sen typ 22-04 mellan 19-22 är han alltså med mig. Men det är jag som får laga mat, diska fixa osv. Jag jobbar dessutom heltid och är inte hemma förens 17 på kvällen. Vi har pratat om datorn otroligt mycket då jag känner att den förstör hela våran relation och att han prioriterar wow och cs före mig, och tar jag upp det med honom så blir han först extremt defensiv men sen jätte ångerfull och ber om ursäkt och ska ställa ner datorn etc men händer det? NEJ. Jag kan också sitta och spela (då på helgerna) jag sover till ca 09 på morgonen och han till 12-13 men då sitter jag i MAX 2 timmar har sagt till honom att fortsätter det så här så kommer jag inte orka vara kvar. för jag blir inte sedd. dessutom har han gett mig så otroligt mycket skuldkänslor när jag varit och träffat mina kompisar, för att jag inte är hemma och för att han då saknar mig etc, så jag har knappt ens gått ut.
det värsta är ändå att när jag var sjukskriven i 4 månader så var det ändå jag som städade och lagade mat han satt vid datorn. Jag vet inte hur jag ska göra längre. vet inte hur jag ska säga till honom och få han att förstå att jag inte orkar mer. nån snnan i samma sits? Eller som varit? Vad gjorde ni? Hur ändrar man detta?
Ber om ursäkt för extremt dåligt skribet men sitter och gråter medans jag skriver detta så det är rätt osammanhängande och illa men behöver kräkas ur mig det.