• Lyckanspiller

    Ilska

    Jag är gravid men vet inte vilken vecka då jag har oregelbunden mens.

    Har vart så fruktansvärt arg i minst 2 veckor.

    Kan symtomen kommer precis när man blivit gravid? Eller tar det nån vecka ?

  • Svar på tråden Ilska
  • Mortiscia80

    Först kommer ägglossningen, sedan tar det ca en vecka innan ägget fäster och kroppen börjar tillverka hormoner. Man får då inte symptom från en dag till en annan i det läget heller. 

  • Lyckanspiller
    Mortiscia80 skrev 2021-08-10 10:47:54 följande:

    Först kommer ägglossningen, sedan tar det ca en vecka innan ägget fäster och kroppen börjar tillverka hormoner. Man får då inte symptom från en dag till en annan i det läget heller. 


    Så hur länge kan jag ha vart gravid minst då? Om jag vart super arg I typ 2-3 veckor ?
  • Mortiscia80
    Lyckanspiller skrev 2021-08-10 11:16:27 följande:
    Så hur länge kan jag ha vart gravid minst då? Om jag vart super arg I typ 2-3 veckor ?
    Med tanke på tidslinjen kan du alltså vara i vecka 6 eller längre. Däremot undrar jag över om ilskan verkligen har med graviditet att göra, man kan bli känslig pga hormoner men som jag hört från andra kvinnor är det mer att humöret går upp och ner snarare än att vara så där fruktansvärt arg flera veckor i sträck. Försök fundera på om det kanske finns någon annan grund, också.
  • Jag är bara jag

    Om du inte har nån aning när du blev gravid måste du göra ett VUL. Boka in ett redan nu. Ilska är f.ö inget direkt gravsymptom.

  • Lyckanspiller
    Jag är bara jag skrev 2021-08-10 13:11:04 följande:

    Om du inte har nån aning när du blev gravid måste du göra ett VUL. Boka in ett redan nu. Ilska är f.ö inget direkt gravsymptom.


    Fått en tid i morgon 14.30????

    Jag har vart helt galen mina förra graviditeter också.

    Har ju humörsvängningar men ilskan är ju mest framträdande
  • Jag är bara jag
    Lyckanspiller skrev 2021-08-10 14:03:12 följande:
    Fått en tid i morgon 14.30????
    Jag har vart helt galen mina förra graviditeter också.
    Har ju humörsvängningar men ilskan är ju mest framträdande
    Jaså? Jovars, toppenhumör har jag inte haft som gravid, men det har varit värst på slutet när jag mått pyton.

    Hur som helst... Om de inte ser tydligt imorron får du göra ett VUL till för säkrare bekräftelse.
  • Lyckanspiller
    Mortiscia80 skrev 2021-08-10 13:06:02 följande:

    Med tanke på tidslinjen kan du alltså vara i vecka 6 eller längre. Däremot undrar jag över om ilskan verkligen har med graviditet att göra, man kan bli känslig pga hormoner men som jag hört från andra kvinnor är det mer att humöret går upp och ner snarare än att vara så där fruktansvärt arg flera veckor i sträck. Försök fundera på om det kanske finns någon annan grund, också.


    Det är inte likt mig annars att va så här arg. Inget tålamod alls. Kanske beror på nått annat. Men tror nog mest på hormoner. Satt i soffan en dag när ilskan började bara sådär helt plötsligt. Va så arg att jag inte visste vart jag skulle ta vägen ????
Svar på tråden Ilska