• Jossanfine

    Ägglossning efter att ha slutat med minipiller?

    Hej på er!

    Jag eftersöker era erfarenheter när det kommer till att sluta med minipiller.

    Jag slutade med minipiller (vinelle) för en vecka sedan, då jag och sambon vill försöka skaffa barn nummer 2 ????

    Vad har ni för erfarenheter när det gäller detta? När kom er mens tillbaka? Ägglossning? Tog de lång tid? Hur lång tid tog det att bli gravida?

    Jag är nyfiken på att höra era historier!

  • Svar på tråden Ägglossning efter att ha slutat med minipiller?
  • toughshit

    Hej!

    Följer då jag också slutade med Vingåker i måndags! Vi kan väl följas åt tills vi plussar? :)


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • toughshit
    toughshit skrev 2021-08-10 19:27:21 följande:

    Hej!

    Följer då jag också slutade med Vingåker i måndags! Vi kan väl följas åt tills vi plussar? :)


    Jag slutade med Vinelle... inte Vingåker, haha
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Jossanfine
    toughshit skrev 2021-08-10 19:27:21 följande:

    Hej!

    Följer då jag också slutade med Vingåker i måndags! Vi kan väl följas åt tills vi plussar? :)


    Åh! Va roligt med någon i samma situation!!

    Vill gärna följas åt, skönt att kunna stötta och råda varandra!

    Har du ätit vinelle länge?
  • toughshit
    Jossanfine skrev 2021-08-10 20:00:06 följande:

    Åh! Va roligt med någon i samma situation!!

    Vill gärna följas åt, skönt att kunna stötta och råda varandra!

    Har du ätit vinelle länge?


    Ja, alltså jag började med Cerazette (samma som Vinelle) ca år 2007.. Har haft p-stav och spiral däremellan som inte fungerade bra. Fick min son 2015 och började med Vinelle igen 2016 efter att jag slutade amma. Sedan dess har jag ätit dem, och väntar nu ivrigt på mensen så att man har lite mer koll på ÄL o så :)

    Har du ätit Vinelle länge?

    Jag har en ägglossningsapp, men den fungerar ju inte förrän jag har registrerat ca 3 st menstruationer tror jag..
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Jossanfine
    toughshit skrev 2021-08-11 19:51:43 följande:

    Ja, alltså jag började med Cerazette (samma som Vinelle) ca år 2007.. Har haft p-stav och spiral däremellan som inte fungerade bra. Fick min son 2015 och började med Vinelle igen 2016 efter att jag slutade amma. Sedan dess har jag ätit dem, och väntar nu ivrigt på mensen så att man har lite mer koll på ÄL o så :)

    Har du ätit Vinelle länge?

    Jag har en ägglossningsapp, men den fungerar ju inte förrän jag har registrerat ca 3 st menstruationer tror jag..


    Aha, men då har vi ätit dom ungefär lika länge. Började i mars 2016 :)

    Visst är de jobbigt att vänta?? Blir knäpp!
  • Meemelie

    Slutade med mini-Pe i mitten av juni och fick precis min första mens sedan dess, enligt min app (Natural Cycles) hade jag ägglossning runt den 26 juli så för min del tog det ungefär en månad från pillerstopp till första ägglossningen. Har ett barn sedan tidigare, då tog det tre försök efter pillerstopp innan jag blev gravid. Hoppas det går lika snabbt denna gång!

  • toughshit
    Jossanfine skrev 2021-08-11 20:01:24 följande:

    Aha, men då har vi ätit dom ungefär lika länge. Började i mars 2016 :)

    Visst är de jobbigt att vänta?? Blir knäpp!


    Ja, även fast vi inte har hunnit vänta speciellt länge så känns det som att det tar så lång tid ;P haha

    Har du barn sedan innan? :)
    Meemelie skrev 2021-08-11 20:02:12 följande:

    Slutade med mini-Pe i mitten av juni och fick precis min första mens sedan dess, enligt min app (Natural Cycles) hade jag ägglossning runt den 26 juli så för min del tog det ungefär en månad från pillerstopp till första ägglossningen. Har ett barn sedan tidigare, då tog det tre försök efter pillerstopp innan jag blev gravid. Hoppas det går lika snabbt denna gång!


    Jaa, hoppas att det blir av lika fort den här gången för er! :) Hur länge hade du ätit dina piller innan du slutade?
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Meemelie
    toughshit skrev 2021-08-11 21:32:12 följande:

    Ja, även fast vi inte har hunnit vänta speciellt länge så känns det som att det tar så lång tid ;P haha

    Har du barn sedan innan? :)Jaa, hoppas att det blir av lika fort den här gången för er! :) Hur länge hade du ätit dina piller innan du slutade?


    Sonen föddes januari 2019, minns inte exakt när jag började efter det men ganska direkt efter tror jag det var. Innan dess hade jag ätit det i en evighet typ. Eller ja, bytt mellan lite olika piller till och från i typ 10 år innan dess.
  • Anonym (Emmy)

    Hej!
    Jag hoppar in i tråden också, jag har knaprat Carazette i 12 år men nu har vi bestämt oss för att försöka skaffa en liten, slutade för två veckor sen och imorse kom min mens. Har köpt hem clearblues ägglossningstest.
    Har haft enstaka blödningar som jag kan räkna på fingrarna under mina 12 år så mensen kom tillbaka fort.

  • toughshit

    Jag hade ägglossning nu i helgen!

    Kände det på mig, tog test och fick positivt.

    Hur går det för er?


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
Svar på tråden Ägglossning efter att ha slutat med minipiller?