• Anonym (Anony­m)
    Tue 10 Aug 2021 22:32
    1025 visningar
    6 svar
    6
    1025

    Hade du stannat med din partner om denne kom ut som trans?

    Om din partner kom ut som trans och vill ändra sin kropp och sitt utseende, hade du fortsatt leva med personen eller ej? Motivera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du stannat med din partner om denne kom ut som trans?
  • Anonym (L)
    Tue 10 Aug 2021 22:42
    #1
    +1

    Jag hade lämnat. Jag hade inte kunnat tända på min partner överhuvdtaget om han kom ut som trans. Sexlivet och allt annat hade blivit lidande så jag hade besparat oss det besväret och avslutat förhållandet direkt.

  • Tue 10 Aug 2021 23:09
    #2

    Tveksamt. Det är ju en rätt radikal förändring. Men man måste ju kanske mer veta vad...ja i mitt fall hon, går i från och till vad.

  • Anonym (Molly­)
    Wed 11 Aug 2021 00:16
    #3
    +1

    Jag och min man diskuterade detta efter att vi sett filmen min pappa Marianne. Vi kom fram till att vi båda hade velat ge det en chans, om det inte fungerat, hade vi försökt finnas där som vän.

  • Anonym (Kvinn­a 38)
    Wed 11 Aug 2021 00:29
    #4

    Hade det bara handlat om en förändring i klädval och eventuellt så småningom kirurgisk korrigering så hade jag troligen valt att stanna i relationen. Men jag föreställer mig att den typen av förändring inte går att genomföra utan att man förändras som person, kanske också hormonerna förändringar som påverkar humör etc. Det hade nog varit svårare att hantera. Sen bygger det ju också på om min partner i en sån omvälvande förändring vill ha med mig på tåget, att uteslutas ur något som påverkar oss bägge skulle jag inte klara av.

    Min sambo är redan idag "feminin" i brist på bättre ord. Han är omhändertagande, inkännande, känslomässigt öppen och fysiskt sätt relativt androgyn så jag föreställer mig att egenskaper jag uppskattar till och med skulle kunna förstärkas.

  • Thu 12 Aug 2021 23:18
    #5

    Som vän hade jag stannat. Inte som partner. Jag yändercinte på kvinnor över huvudtaget, tyvärr, så jag hade fått stötta på ett längre avstånd...

  • Anonym (Kvinn­a 45)
    Fri 13 Aug 2021 08:54
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2021-08-10 22:32:46 följande:

    Om din partner kom ut som trans och vill ändra sin kropp och sitt utseende, hade du fortsatt leva med personen eller ej? Motivera gärna.


    Hade lämnat. Jag är hetero, vill inte leva ihop med en kvinna - född eller inte. Det hade inte varit den personen jag blev kär i längre.
Svar på tråden Hade du stannat med din partner om denne kom ut som trans?