• alex23

I vilken vecka fick ni mage?

I vilken vecka fick ni mage? När började det synas för er?

• Svar på tråden I vilken vecka fick ni mage?
  • Anonym (Smårund)

Jag har gjort anteckningar i min app, och så här såg det ut för mig: 

Vecka 18 fick jag en liten bula, som jag kunde dra in men att det längst ner inte gick att få magen platt. 

Vecka 19 märkte jag att naveln börjat platta ut sig. 

Runt vecka 20 tror jag det började synas att det var en bebis och inte bara en choklad-mage. 

Nu vecka 24 är det väldigt uppenbart. :D 

• mandarincurd

Svullen som fan runt 10-12, sen försvann den svullnaden. Mage som inte går att dra in särskilt bra fick jag i vecka 20!

• Sockerikaffet

Jag var svullen/uppblåst i början men i typ v 22-23 gick det inte längre att dra in magen eller trycka sig in i oflexibla byxor.

• Anonym (Marie)

Jag blev svullen om magen redan i vecka 7 och kunde knappt dölja att något var på G. Sen byttes magen ut och kom mer i vecka 15, som omföderska :)

• Anonym (V 24)

I vecka 24 kunde jag och sambon ana en liten mage, när jag var naken. I vecka 35 kunde andra se en liten mage, med kläder på.

• Anonym (V 24)
    Anonym (V 24) skrev 2021-08-11 15:11:12 följande:

I vecka 24 kunde jag och sambon ana en liten mage, när jag var naken. I vecka 35 kunde andra se en liten mage, med kläder på.

Tillägg: Nu är jag gravid igen, i vecka åtta. Magen är redan nu störrre än den var i vecka 24 i förra graviditeten.
  • Jag är bara jag

Fick första blickarna v.9 med första barnet. Kunde bara ha mammabyxor från v.14, ingen kunde missta att jag var gravid från v.16. Andra barnet hade jag mammabyxor från v.10. Stor mage är bara förnamnet!  

• alex23
    Anonym (V 24) skrev 2021-08-11 15:12:38 följande:

Tillägg: Nu är jag gravid igen, i vecka åtta. Magen är redan nu störrre än den var i vecka 24 i förra graviditeten.

Jag är också i V8, första gången gravid. Känner mig väldigt stor om magen redan. Typ som när man är jättemätt. Känns snart att någon måste ana någonting.
  • mandarincurd
    alex23 skrev 2021-08-11 16:53:26 följande:

Jag är också i V8, första gången gravid. Känner mig väldigt stor om magen redan. Typ som när man är jättemätt. Känns snart att någon måste ana någonting.

Du är bara svullen, embryot är bara 1 cm långt. :)
  • alex23
    mandarincurd skrev 2021-08-11 19:07:45 följande:

Du är bara svullen, embryot är bara 1 cm långt. :)

Ja absolut jag vet :)
Svar på tråden I vilken vecka fick ni mage?