Anonym (Mamma) skrev 2021-08-11 15:51:54 följande:
Gjordes en uträkning i nåt program där man egentligen matar in mammans och pappans längd och sen även skelettålder om jag minns rätt och min son skulle då landa på 204 cm i slutlängd. Vi vet inte skelettåldern på riktigt så vi drog till med att hans skelettålder är vad den borde vara.
Nån här som känner någon med liknande längd och hört hur dom upplever tillvaron?
Min lillebror är 202cm och har aldrig haft problem med det. Eller ja, han har väl lite svårt att hitta kläder som sitter som en smäck, han kan inte gå till vilken affär som helst. Men bland annat Dressman, Brothers etc. Skor brukar han beställa från Zalando då dom har stora storlekar. Kläder kan också slinka ner då dom har stort utbud på storlekar.
Sen är det väl lite trångt för han i vissa bilar, han får ducka vid låga hus men överlag så inga fysiska problem eller så. Han är nöjd som han är. Snygg och ståtlig :)
Jag är 1.83cm och har heller aldrig haft nå problem. Bortsett från byxlängder? sen har jag skolios men det har inget med min längd att göra.