• SkumGrönBanan

    Slutet av graviditet - Övertolkar symtom för tidigare födsel?

    Nog har man hört att tredje barnet eller i alla fall graviditeten absolut inte bör följa tidigare barns mönster.

    Jag är gravid i vecka 34 och förstår inte alls hur det kan va 7 veckor kvar.

    Kraftiga sammandragningar som gör mig rätt passiv och helst bara vilja ligga ner, andningssvårigheter och ett rejält tryck neråt fiffin som också gör att jag helst vill göra så lite som möjligt. Kämpiga nätter med för lite sömn tär också. Jag kan inte alls minnas att det var så här illa med de andra två.

    Vill bara snabbspola tiden till förlossningen men förstår också att allt jag har är "fullt normalt för min tid i graviditeten".

    Vet att den lille i magen behöver bakas en tid till men ibland hoppas jag att det jag upplever som annorlunda kan betyda att den lille kommer tidigare, eller iaf inte en vecka över tiden som de andra två...

    Hur är det eller har varit för er andra mot slutet av graviditeten?

  • Svar på tråden Slutet av graviditet - Övertolkar symtom för tidigare födsel?
  • Jag är bara jag

    Mått skit med båda. Speciellt andra barnet. Han kom i v.41. Det går inte med ord beskriva hur jag led de där sista månaderna och bara önskade att han skulle kommit lite tidigare.

Svar på tråden Slutet av graviditet - Övertolkar symtom för tidigare födsel?