• Amma96

Han hade en privat Instagram med lättklädda tjejer..

Fick för några månader sedan reda på att min pojkvän hade ett extra Instagramkonto där han enbart följer snygga, lättklädda tjejer. Blev då väldigt chockad för det kändes så olikt honom då han för övrigt är världens finaste och snällaste kille, riktig svärmorsdröm verkligen. Jag tog upp detta med honom då för jag blev helt förkrossad och det kändes som ett sånt svek och jag kände mig ful och otillräcklig. Blev så ledsen och äcklad av tanken på att han sitter och blir tänd på andra tjejer och runkar till dom när han har mig. Jag personligen har inget behov av porr eller att titta på andra killar nu när jag är med honom och jag förstår verkligen inte varför han har det.

Han blev jätteledsen över att ha sårat mig och grät när han såg hur förstörd jag var, och tog även bort kontot. Det sårar mig något enormt fortfarande och jag kan släppa det stundtals, men trots att det nu gått en tid blir jag orolig och ledsen över att han suttit och blivit kåt av andra tjejer. Det får mig att tänka att jag inte är tillräcklig och att han kanske blir sugen på andra tjejer han träffar i verkliga livet också.

Jag litar på honom att han aldrig skulle vara otrogen, men det här kom som en chock för mig då han alltid är världens gulligaste och en så himla fin människa. Trodde verkligen inte det om honom. Det har helt enkelt fått mig att tappa en del tillit. Otrohet är väl inget jag behöver oroa mig över egentligen då han aldrig går ut med sina kompisar själv utan bjuder alltid med mig på fester och liknande och alla jag träffar säger att han pratar jättemycket om mig och är så kär i mig, inklusive tjejer.

Tidigare hade jag inga problem med att han kollade porr någon gång då och då när jag inte var hemma, gjorde mig verkligen ingenting då jag själv aldrig tittat på personerna i filmerna utan alltid tänkt att det är själva situationen man går igång på och inte personerna. Men efter att jag förstått att han runkar till andra tjejer mår jag dåligt av att tänka på att han kollar porr också då jag förstår nu att han med stor sannolikhet kollar på tjejerna där också. Tidigare har vi kunnat prata om vilka kändisar vi tycker är snygga utan problem, men efter det här klarar jag inte av att höra något sånt och vill inte tänka på att han tittar på andra tjejer på det sättet. Det får mig att må illa.

Är det normalt att tända på andra än sin partner? Är det jag som är onormal som inte gör det och överreagerar?

Har erbjudit mig att han kan få bilder på mig men det vägrar han ta emot. Då känner man sig ju lagom värdelös och oattraktiv när det duger med en massa andra snygga tjejer men inte mig. Sårar mig lite att han inte vill ha bilder på mig, men på andra. Jag tog till och med bilder åt honom en gång men dom raderade han bara. Har även sagt att vi kan filma när vi har sex så han kan ha det istället för porr men det vill han inte heller. Han säger att han inte kollar porr längre, men det tror jag inte riktigt på.

Vet inte vad jag ska göra, mår så dåligt över det här. Har inte pratat med någon om det och känner att jag behöver ventilera för att kunna bearbeta det. Vill inte ta upp det med pojkvännen igen heller då jag vet att det gör honom ledsen också och han ångrar sig. Kontot är borttaget som sagt och han har sagt att han inte ska göra om det. Men att det ens har hänt tidigare gör mig så illa eftersom jag gått och varit naiv och trott att jag är den enda han behöver. Jag inser ju att jag aldrig kan mäta mig med dom där tjejerna utseendemässigt och det får mig att vilja ändra på mitt utseende så att jag ska duga åt honom. Han säger att han inte vill ha en sådan tjej som på bilderna och att det inte är hans typ, men uppenbarligen är det ju det?!

Fick ångest på jobbet häromdagen på grund av detta och kände som att jag skulle börja gråta och ville bara därifrån. Vill bara släppa det här, mest av allt vill jag att det aldrig skulle ha hänt. Min självkänsla är redan låg och har inte direkt blivit bättre efter det här. Jag har börjat hata mitt utseende igen så som jag gjorde när jag var yngre och gick i högstadiet.

Vill bara höra andras synvinklar om det här, gärna från någon som själv gör såhär trots förhållande och kan förklara varför man har behov av det. Vill ni ligga med andra eller vad är grejen??

• Svar på tråden Han hade en privat Instagram med lättklädda tjejer..
  • Anonym (.)

Boys will be boys. Inget att hänga upp sig över, jag kollar snygga killar ibland.

• Bagar Bengtsson

Jag tror de flesta drömmer om att ha sex med XXX när de ser på tv, filmer, sport etc. Att man blir lite kåt på kändisar är fullt normalt och man kan fortfarande älska sin partner över allt annat.

Handen på hjärtat så är kanske inte ens partner "världens snyggaste" rent objektivt men för mig blir hon det med alla hennes egenskaper. Sedan kan jag drömma mig bort lite med Jennifer Aniston men det betyder inte att jag inte älskar min partner.

Det hade varit värre om det var din systers, mamma eller kompis lättklädda bilder han runka till.

• Anonym (Casanova)
    Amma96 skrev 2021-08-12 16:03:45 följande:

Fick för några månader sedan reda på att min pojkvän hade ett extra Instagramkonto där han enbart följer snygga, lättklädda tjejer. Blev då väldigt chockad för det kändes så olikt honom då han för övrigt är världens finaste och snällaste kille, riktig svärmorsdröm verkligen. Jag tog upp detta med honom då för jag blev helt förkrossad och det kändes som ett sånt svek och jag kände mig ful och otillräcklig. Blev så ledsen och äcklad av tanken på att han sitter och blir tänd på andra tjejer och runkar till dom när han har mig. Jag personligen har inget behov av porr eller att titta på andra killar nu när jag är med honom och jag förstår verkligen inte varför han har det.

Han blev jätteledsen över att ha sårat mig och grät när han såg hur förstörd jag var, och tog även bort kontot. Det sårar mig något enormt fortfarande och jag kan släppa det stundtals, men trots att det nu gått en tid blir jag orolig och ledsen över att han suttit och blivit kåt av andra tjejer. Det får mig att tänka att jag inte är tillräcklig och att han kanske blir sugen på andra tjejer han träffar i verkliga livet också.

Jag litar på honom att han aldrig skulle vara otrogen, men det här kom som en chock för mig då han alltid är världens gulligaste och en så himla fin människa. Trodde verkligen inte det om honom. Det har helt enkelt fått mig att tappa en del tillit. Otrohet är väl inget jag behöver oroa mig över egentligen då han aldrig går ut med sina kompisar själv utan bjuder alltid med mig på fester och liknande och alla jag träffar säger att han pratar jättemycket om mig och är så kär i mig, inklusive tjejer.

Tidigare hade jag inga problem med att han kollade porr någon gång då och då när jag inte var hemma, gjorde mig verkligen ingenting då jag själv aldrig tittat på personerna i filmerna utan alltid tänkt att det är själva situationen man går igång på och inte personerna. Men efter att jag förstått att han runkar till andra tjejer mår jag dåligt av att tänka på att han kollar porr också då jag förstår nu att han med stor sannolikhet kollar på tjejerna där också. Tidigare har vi kunnat prata om vilka kändisar vi tycker är snygga utan problem, men efter det här klarar jag inte av att höra något sånt och vill inte tänka på att han tittar på andra tjejer på det sättet. Det får mig att må illa.

Är det normalt att tända på andra än sin partner? Är det jag som är onormal som inte gör det och överreagerar?

Har erbjudit mig att han kan få bilder på mig men det vägrar han ta emot. Då känner man sig ju lagom värdelös och oattraktiv när det duger med en massa andra snygga tjejer men inte mig. Sårar mig lite att han inte vill ha bilder på mig, men på andra. Jag tog till och med bilder åt honom en gång men dom raderade han bara. Har även sagt att vi kan filma när vi har sex så han kan ha det istället för porr men det vill han inte heller. Han säger att han inte kollar porr längre, men det tror jag inte riktigt på.

Vet inte vad jag ska göra, mår så dåligt över det här. Har inte pratat med någon om det och känner att jag behöver ventilera för att kunna bearbeta det. Vill inte ta upp det med pojkvännen igen heller då jag vet att det gör honom ledsen också och han ångrar sig. Kontot är borttaget som sagt och han har sagt att han inte ska göra om det. Men att det ens har hänt tidigare gör mig så illa eftersom jag gått och varit naiv och trott att jag är den enda han behöver. Jag inser ju att jag aldrig kan mäta mig med dom där tjejerna utseendemässigt och det får mig att vilja ändra på mitt utseende så att jag ska duga åt honom. Han säger att han inte vill ha en sådan tjej som på bilderna och att det inte är hans typ, men uppenbarligen är det ju det?!

Fick ångest på jobbet häromdagen på grund av detta och kände som att jag skulle börja gråta och ville bara därifrån. Vill bara släppa det här, mest av allt vill jag att det aldrig skulle ha hänt. Min självkänsla är redan låg och har inte direkt blivit bättre efter det här. Jag har börjat hata mitt utseende igen så som jag gjorde när jag var yngre och gick i högstadiet.

Vill bara höra andras synvinklar om det här, gärna från någon som själv gör såhär trots förhållande och kan förklara varför man har behov av det. Vill ni ligga med andra eller vad är grejen??

Ja, jag söker andra tjejer för att ligga. Kan ligga med hur många som helst och ingen betyder något alls för mig känslomässigt. Bara sex.

Sen är jag gift också.

Älskar väl egentligen ingen. Men jag kommer bra överens med min fru som vänner och vi bråkar väldigt sällan. Därför blev det hon.

Finns ingen som tror att jag är trogen. Jag har liksom inte gjort någon hemlighet av att jag är ett rövhål. Men jag har hittills inte blivit påkommen. Men väldigt nära några gånger.

Min grundregel är att jag inte har kontakt via sociala medier eller via telefon. Allt sker via hemlig mejl.

Har bilder/filmer både på min fru, ex och älskarinnor. Vem fan säger nej till sådant? Något konstigt är det med honom... Det är ett orostecken. Ja.
  • Anonym (öööö)
    VadSkaManSäga skrev 2021-08-12 16:16:09 följande:

Jag kan gärna ta de bilderna på dig ;)

Moget hörru 
  • Anonym (Myran)

Jag förstår dig till 100% och du har all rätt i världen att vara besviken på honom. Det är fullt förståeligt och jag lider verkligen med dig.

Att gå bakom ryggen på sin partner och skapa ett extrakonto där man följer lättklädda personer är fel. Han förstod ju själv att det var fel av honom och att du inte skulle tycka om det. Annars hade han ju börjat följa dem på sitt vanliga konto men han ville inte att du skulle märka något så han skapade ett privat konto. Dåligt gjort mot dig. Dessutom anser jag att det är väldigt pinsamt och omoget med personer som följer massvis med lättklädda människor.

Jag vill inte ha en partner som tittar på porr så jag håller med dig gällande den saken också. Vill man titta på porr så får man göra det men då ska man inte ha ett förhållande med mig, för jag vill ha en partner som vill se på mig, inte på andra. Att se på porr är samma sak som om man hade haft en person/flera personer framför sig i verkliga livet som man tittar på och onanerar åt, men inte rör vid. Detta skulle de flesta inte tycka är okej så då är inte porr okej heller, inte i min värld i alla fall.

Bra att han har tagit bort kontot och lyssnat på dig. Han säger att han inte tittar på porr längre och det kan du inte göra annat än att lita på. Säg till honom att du inte vill att han ska titta på porr. Om du inte litar på honom gällande den saken och inte kan leva med det så måste du lämna honom. Att gå runt och misstro och vara besviken på sin partner håller inte i längden. Det tar för mycket energi och det blir oerhört jobbigt och påfrestande.

Konstigt att han inte vill ha bilder eller videos på dig. Min kille får bilder och videos på mig och han tar gärna emot det. Jag vet exakt vad han vill ha och jag ger honom det. Att han tackar nej till bilder och videos på dig är skumt. Det låter nästan som att han inte tänder på dig. Hur är ert sexliv?

Kan du fråga honom varför det duger att se på andra tjejer medan bilder och videos på dig inte går bra? Vad svarar han på det?

Det finns många som tänder på andra trots att de är i ett förhållande men det finns även de som inte gör det. Visst kan jag se att någon annan ser bra ut men jag skulle inte ta det längre än så. Går man runt och tänder på andra personer men inte vill ha videos och bilder av sin egen partner så är det något som är fel.

Som jag ser det så har du nu två val. Det första valet är att ni lämnar detta bakom er och tänker positivt. Du måste kunna lita på honom. Det kommer aldrig funka om du ska fortsätta älta detta.

Det andra alternativet är att du gör slut med honom, om du känner att du inte kan släppa detta. Det kan ju tyvärr vara så att det är för sent att göra något eftersom att skadan redan är skedd.

• Anonym (T)

Anonym myran , du är extrem men visst alla är olika. Men vad jag reagerar på är att du skriver att TS kille inte tänder på henne, vad elakt av dig att skriva! Du har ingen aning vad det handlar om!

• Anonym (Myran)
    Anonym (T) skrev 2021-08-12 18:21:37 följande:

Anonym myran , du är extrem men visst alla är olika. Men vad jag reagerar på är att du skriver att TS kille inte tänder på henne, vad elakt av dig att skriva! Du har ingen aning vad det handlar om!

Eller så är det så att människor är porrskadade.

Det finns många som tycker likadant som mig.

Jag skrev inte att han inte tänder på henne. Jag skrev att det LÅTER som att han inte tänder på henne. Har du ens läst hela min text och hela ts text? Det är ju den uppfattningen man får. Till exempel så vill han ju varken ha bilder eller videos på henne men andra personer går bra.

Det är inte elakt. Jag är ärlig och försöker hjälpa ts, till skillnad från dig som inte har bidragit med något i tråden.
  • Anonym (A)

Du behöver jobba på din självkänsla. Tror främst det är den som gör dig mindre attraktiv än de andra tjejerna; inte utseendet. En självsäker tjej är sexigt.

• Anonym (Alias)

Det gjorde man fru med, girls will be girls. Hon skickade lättklädda bilder på sig själv till killar hon tände på. Hade hon inte gjort det i smyg hade jag inte brytt mig. Tror vissa behöver mer stimulans en vad en person kan ge. Särskilt i långvariga förhållande.

Svar på tråden Han hade en privat Instagram med lättklädda tjejer..