Han hade en privat Instagram med lättklädda tjejer..
Fick för några månader sedan reda på att min pojkvän hade ett extra Instagramkonto där han enbart följer snygga, lättklädda tjejer. Blev då väldigt chockad för det kändes så olikt honom då han för övrigt är världens finaste och snällaste kille, riktig svärmorsdröm verkligen. Jag tog upp detta med honom då för jag blev helt förkrossad och det kändes som ett sånt svek och jag kände mig ful och otillräcklig. Blev så ledsen och äcklad av tanken på att han sitter och blir tänd på andra tjejer och runkar till dom när han har mig. Jag personligen har inget behov av porr eller att titta på andra killar nu när jag är med honom och jag förstår verkligen inte varför han har det.
Han blev jätteledsen över att ha sårat mig och grät när han såg hur förstörd jag var, och tog även bort kontot. Det sårar mig något enormt fortfarande och jag kan släppa det stundtals, men trots att det nu gått en tid blir jag orolig och ledsen över att han suttit och blivit kåt av andra tjejer. Det får mig att tänka att jag inte är tillräcklig och att han kanske blir sugen på andra tjejer han träffar i verkliga livet också.
Jag litar på honom att han aldrig skulle vara otrogen, men det här kom som en chock för mig då han alltid är världens gulligaste och en så himla fin människa. Trodde verkligen inte det om honom. Det har helt enkelt fått mig att tappa en del tillit. Otrohet är väl inget jag behöver oroa mig över egentligen då han aldrig går ut med sina kompisar själv utan bjuder alltid med mig på fester och liknande och alla jag träffar säger att han pratar jättemycket om mig och är så kär i mig, inklusive tjejer.
Tidigare hade jag inga problem med att han kollade porr någon gång då och då när jag inte var hemma, gjorde mig verkligen ingenting då jag själv aldrig tittat på personerna i filmerna utan alltid tänkt att det är själva situationen man går igång på och inte personerna. Men efter att jag förstått att han runkar till andra tjejer mår jag dåligt av att tänka på att han kollar porr också då jag förstår nu att han med stor sannolikhet kollar på tjejerna där också. Tidigare har vi kunnat prata om vilka kändisar vi tycker är snygga utan problem, men efter det här klarar jag inte av att höra något sånt och vill inte tänka på att han tittar på andra tjejer på det sättet. Det får mig att må illa.
Är det normalt att tända på andra än sin partner? Är det jag som är onormal som inte gör det och överreagerar?
Har erbjudit mig att han kan få bilder på mig men det vägrar han ta emot. Då känner man sig ju lagom värdelös och oattraktiv när det duger med en massa andra snygga tjejer men inte mig. Sårar mig lite att han inte vill ha bilder på mig, men på andra. Jag tog till och med bilder åt honom en gång men dom raderade han bara. Har även sagt att vi kan filma när vi har sex så han kan ha det istället för porr men det vill han inte heller. Han säger att han inte kollar porr längre, men det tror jag inte riktigt på.
Vet inte vad jag ska göra, mår så dåligt över det här. Har inte pratat med någon om det och känner att jag behöver ventilera för att kunna bearbeta det. Vill inte ta upp det med pojkvännen igen heller då jag vet att det gör honom ledsen också och han ångrar sig. Kontot är borttaget som sagt och han har sagt att han inte ska göra om det. Men att det ens har hänt tidigare gör mig så illa eftersom jag gått och varit naiv och trott att jag är den enda han behöver. Jag inser ju att jag aldrig kan mäta mig med dom där tjejerna utseendemässigt och det får mig att vilja ändra på mitt utseende så att jag ska duga åt honom. Han säger att han inte vill ha en sådan tjej som på bilderna och att det inte är hans typ, men uppenbarligen är det ju det?!
Fick ångest på jobbet häromdagen på grund av detta och kände som att jag skulle börja gråta och ville bara därifrån. Vill bara släppa det här, mest av allt vill jag att det aldrig skulle ha hänt. Min självkänsla är redan låg och har inte direkt blivit bättre efter det här. Jag har börjat hata mitt utseende igen så som jag gjorde när jag var yngre och gick i högstadiet.
Vill bara höra andras synvinklar om det här, gärna från någon som själv gör såhär trots förhållande och kan förklara varför man har behov av det. Vill ni ligga med andra eller vad är grejen??