• Anonym (Uppgiven)

Graviditetstest blir inte starkar

Den 4/8 tog jag ett clearblue snabbdektion och fick ett hyfsat starkt plus. Jag tog därefter ett digitalt på samma urin som visade Gravid 1-2 veckor.

Jag hade BIM den 7/8.

Igår, 11/8, tog jag ett nytt CB digitalt då det var en vecka sedan förra digitala för att se om det skulle bli 2-3 veckor. Men det blev 1-2 veckor igen.

Idag, 12/8, tog jag ett snabbdektion och fick ett snarlikt starkt plus som förra gången.

Jag tänker att på en vecka och så pass långt efter BIM borde jag ha betydligt starkare resultat. Så nu känns det som att jag har ett begynnande missfall. Vilket känns så himla tråkigt.

Är det någon som har varit med om något liknande? Hur gick det för er? Blev det missfall och i såfall hur lång tid tog det innan ni började blöda?

Har inte ont i magen, men heller inga direkta gravidsyntom. Hade ömma bröst men inte längre och har inte känt molvärk på två dagar.

• Svar på tråden Graviditetstest blir inte starkar
  • Anonym (Skitest)

De där testen är ren skit! De följer nån standardmall på hur hcg "ska" vara och ligger man då lite lägre eller lite högre i veckotal blir kvinnor jätteoroliga att nåt är fel- vilket det inte allt måste betyda. Du fick 1-2 före det gått 2 veckor och kanske precis ligger på gränsen nu till att slå över till 2-3, men det hann inte. Det enda som ger klart besked är ett VUL v.8. 

• Anonym (789)

Jag tog såna billiga tester varje dag i kanske 7-10 dagar för att se om det blev starkare och det gick bra för mig.

Skippade digitala test helt och hållet.

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (789) skrev 2021-08-12 17:22:37 följande:

Jag tog såna billiga tester varje dag i kanske 7-10 dagar för att se om det blev starkare och det gick bra för mig.

Skippade digitala test helt och hållet.

Tack för svar. Blev dina test starkare under den perioden?
  • Anonym (E)

Jag tog flera tester med mina barn, dock aldrig de som visar hur långt gången man är, men alla tester visade svaga tecken. Det var tydligt att se fanns där men alla var svaga. Upplevde till och med att de blev svagare ju längre i graviditeten jag kom. Men två vackra friska barn har det blivit på dessa svaga plus tecken :)

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (E) skrev 2021-08-12 19:31:29 följande:

Jag tog flera tester med mina barn, dock aldrig de som visar hur långt gången man är, men alla tester visade svaga tecken. Det var tydligt att se fanns där men alla var svaga. Upplevde till och med att de blev svagare ju längre i graviditeten jag kom. Men två vackra friska barn har det blivit på dessa svaga plus tecken :)

Tack så hemskt mycket för ditt svar <3 Tänk om detta skulle kunna gå vägen ändå!
  • Anonym (789)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2021-08-12 19:27:40 följande:
    Tack för svar. Blev dina test starkare under den perioden?
    Ja lite tydligare för varje dag som gick. Efter ett tag var strecket starkare än kontrollstrecket!
  • Anonym (Uppgiven)

Puff

• Anonym (Sa)

Jag hade svag sträck som inte blev starkare. Veckoindikator som inte ökade, trots morgonurin. Blev missfall.

Graviditeten som gick vägen:. Där blev det snabbt starkare stäck och veckoindikatorn gick upp till 3+ efter en vecka. Provade sedan, efter ett par veckor, med olika spädningar. 1 ml urin blandat i med ca 1 dl vatten - blev starka sträck. 

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Sa) skrev 2021-08-13 17:10:59 följande:

Jag hade svag sträck som inte blev starkare. Veckoindikator som inte ökade, trots morgonurin. Blev missfall.

Graviditeten som gick vägen:. Där blev det snabbt starkare stäck och veckoindikatorn gick upp till 3+ efter en vecka. Provade sedan, efter ett par veckor, med olika spädningar. 1 ml urin blandat i med ca 1 dl vatten - blev starka sträck. 

Beklagar ditt missfall. Kommer du ihåg hur lång tid det tog innan missfallet var över ( vilken vecka var du i?)
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2021-08-13 17:38:53 följande:
    Beklagar ditt missfall. Kommer du ihåg hur lång tid det tog innan missfallet var över ( vilken vecka var du i?)
    MIssfallet kom i v. 7. (v6+några dagar)
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Sa) skrev 2021-08-13 19:46:52 följande:

MIssfallet kom i v. 7. (v6+några dagar)

Tack för svar!
  • Anonym (Uppgiven)

Skriver för att avsluta tråden och ge svar om någon skulle hitta den i framtiden om de googlar på likande.

Idag skulle jag gå in i vecka 6 (5+0), men nu på morgonen när jag vakna hade jag börjat blöda ganska mycket. Så missfallet är ett faktum.

För mig var det såhär: I tisdags (4+3) började jag få ont i ländryggen samtidigt som mina bröst slutade ömma. Från tisdag till idag lördag så har det onda i ländryggen kommit och gått. Samtidigt som jag har tagit graviditetstester som varit svagare än tidigare. Inget ont i magen, bara ryggen.

Svar på tråden Graviditetstest blir inte starkar