• Ms1990

    Akut hjälp p-piller

    Jag reste bort i lördags och kom hem idag torsdag.

    Glömde att ta med mig mina p-piller på resan och fick en blödning igår som är kraftig och verkar hålla i sig.

    Hur bör jag göra med mina p-piller nu?

    Kan jag fortsätta att ta dom 6 tabletterna som jag missat? Hörde av en bekant att jag kan ta 2 tabletter idag, 2 imorgon samt 2 i övermorgon (totalt dom 6 som jag missat) och sedan fortsätta som vanligt på kartan?

    Samt att sedan hoppa över placebotabletterna och börja direkt på nästa karta?

    Tacksam för hjälp????

  • Svar på tråden Akut hjälp p-piller
  • Sockerikaffet

    Du ska inte ta två piller per dag! Ta ett piller om dagen och fortsätt som vanligt men tänk på att du inte har fullt skydd en vecka framöver.

  • Ms1990
    Sockerikaffet skrev 2021-08-12 22:46:25 följande:

    Du ska inte ta två piller per dag! Ta ett piller om dagen och fortsätt som vanligt men tänk på att du inte har fullt skydd en vecka framöver.


    Tack för snabbt svar!

    Jag kanske skulle skrivit att jag bara var på rad 1 innan avbrottet, om det har någon betydelse.

    Så jag kan bara fortsätta som vanligt med kartan nu med ett piller per dag, och skydda mig dom kommande 7 dagarna?

    Bör jag ta placebotabletterna eller börja direkt med den nya kartan sen när det blir aktuellt?
  • Stabben1989
    Ms1990 skrev 2021-08-12 22:51:16 följande:

    Tack för snabbt svar!

    Jag kanske skulle skrivit att jag bara var på rad 1 innan avbrottet, om det har någon betydelse.

    Så jag kan bara fortsätta som vanligt med kartan nu med ett piller per dag, och skydda mig dom kommande 7 dagarna?

    Bör jag ta placebotabletterna eller börja direkt med den nya kartan sen när det blir aktuellt?


    Vad äter du för p-piller?
  • Ms1990
    Stabben1989 skrev 2021-08-12 22:54:30 följande:

    Vad äter du för p-piller?


    Rosal 28
  • Stabben1989
    Ms1990 skrev 2021-08-12 22:56:51 följande:

    Rosal 28


    Det står på deras bipacksedel att om du glömt mer än en tablett så ska du kontakta din barnmorska, råder att du ringer imorgon!

    Jag strulade själv till det en gång och chansade för att försöka rätta till det, fuckade upp resten av månaden med stänk blödningar.
Svar på tråden Akut hjälp p-piller