• Sofia9640

Positivt eller inte?

Hej! Jag tog ett graviditetstest (RFSU testa tidigt) imorse och tyckte mig se ett svagt streck. Jag har tidigare tagit några test men har inte sett någonting då. Hade ÄL för 9 dagar sedan. Beräknad mens om 5-6 dagar.

• Svar på tråden Positivt eller inte?
  • Anonym (.)

Varför plocka isär testet? Tycker de är negativt

• Anonym (Nej)

Blankt som ett oskrivet blad. Har du förstört testet...? Det ser så konstigt ut. Du ska aldrig aldrig ta isär dem iaf, du kommer inte kunna avläsa något på själva stickan ändå.

• Anonym (Nej)

Och en sak till... Om du hade ÄL för 9 dagar sedan så fäste ägget för ca 2 dagar sedan = alldeles för låga hormonnivåer för att kunna mätas. Det finns såna där testa ultratidigt men så klart säkrare resultat ju närmare bim man testar.

• Anonym (E)

Jag ser ett svagt streck. Så där såg mitt ut när jag plussa. Testa imorgon igen

• Sofia9640
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-13 12:09:21 följande:

Och en sak till... Om du hade ÄL för 9 dagar sedan så fäste ägget för ca 2 dagar sedan = alldeles för låga hormonnivåer för att kunna mätas. Det finns såna där testa ultratidigt men så klart säkrare resultat ju närmare bim man testar.

Det kanske stämmer. Jag har däremot en väldigt kort cykel, cirka 24-25 dagar, så därför jag börjar testa redan nu. Min mens kan komma inom dom närmsta dagarna nämligen.
  • Anonym (Nej)
    Sofia9640 skrev 2021-08-13 23:42:44 följande:
    Det kanske stämmer. Jag har däremot en väldigt kort cykel, cirka 24-25 dagar, så därför jag börjar testa redan nu. Min mens kan komma inom dom närmsta dagarna nämligen.
    Hur man än vänder på det så är det samma tidsschema fortfarande, och för tidigt att testa. Hormonnivåerna kommer ju inte stiga snabbare för att du har kortare menscykel. Testa på onsdag så borde du få tydligare resultat.
  • Sofia9640

Har nu tagit två test till här på kvällskvisten. Visst är det positivt eller är jag helt ute och cyklar?? :)

• Anonym (Anonymaaa)
    Sofia9640 skrev 2021-08-14 22:03:36 följande:

Har nu tagit två test till här på kvällskvisten. Visst är det positivt eller är jag helt ute och cyklar?? :)

Det där är positivt! Grattis :)

• Anonym (Hej)

Tråkigt med folk som ska skriva att det är negativt när man uppenbarligen ser två streck. Du är gravid! Grattis:)

• Längtarefterbebbe

Hej!

Kapar tråden liten här om det är okej.

Gjorde detta test igår, kunde skymta en svag skugga men inget mer. När jag kollade några timmar såg det ut såhär. Vet såklart att man inte ska lita på en test efter att tiden har gått ut men började ju såklart fundera. Tog även ett testa tidigt test i fredags där strecket kom direkt jag doppade de i muggen, de va dock lite svagare än kontrollstrecket men det var absolut positivt.

Hade en ganska konstigt blödning runt bim där jag trodde det var kört. Men den betedde sig så konstigt och försvann efter 1.5 dag så vet inte riktigt vad jag ska tro.

Hur tolkar ni detta?

• Längtarefterbebbe
    Längtarefterbebbe skrev 2021-08-16 11:51:22 följande:

Ser nu att kvalitén har blivit mycket sämre om man ser mycket tydligare i verkligheten :) :)

Vill också tillägga att strecket är väldigt blått, ser ju nästan grått ut på bilden men det är som sagt blått :)
  • Sofia9640

Jag har själv fått negativa test som visat positivt timmar senare, skulle nog inte lita på dessa. Har du tagit ett digitalt? Om inte så gör det.

Blödningen du fick kan ha varit en så kallad nidblödning som är supervanligt att få.

Håller tummarna för dig! :)

• Längtarefterbebbe
    Sofia9640 skrev 2021-08-16 13:23:35 följande:

Jag har själv fått negativa test som visat positivt timmar senare, skulle nog inte lita på dessa. Har du tagit ett digitalt? Om inte så gör det.

Blödningen du fick kan ha varit en så kallad nidblödning som är supervanligt att få.

Håller tummarna för dig! :)

Tack för svar! Nej har inte vågat ta ett digitalt än. Skulle vilja få ett starkare plus först, men tycker att jag borde få de redan nu eftersom jag är på bim+ 12 om jag inte räknar blödningen som mens.

Glömde skriva att jag gjorde ett test även i torsdags också med cb där de hände exakt samma, först skumt av en Skugga för att sen blir starkare. Bara de att testet igår blev betydligt mycket starkare än vad förra testet blev. Tycker att de är konstigt att strecket blir tydligare efter tre dagar om de är fejk positivit.

Ah blir galen på allt de här haha. Även jobbigt att ha svag mensvärk, lite ömma bröst och må illa om jag inte är gravid :)

Hur går det för dig? :)
  • Sofia9640

Okej jag förstår din frustration, hatar när man inte får ett tydligt svar:)

Jo jag tog ett digitalt idag faktiskt och det visar sig att jag är gravid! Hade ett sent MA på midsommar så detta var väldigt glädjande :)

• Sofia9640
    Längtarefterbebbe skrev 2021-08-16 22:06:41 följande:

Tack för svar! Nej har inte vågat ta ett digitalt än. Skulle vilja få ett starkare plus först, men tycker att jag borde få de redan nu eftersom jag är på bim+ 12 om jag inte räknar blödningen som mens.

Glömde skriva att jag gjorde ett test även i torsdags också med cb där de hände exakt samma, först skumt av en Skugga för att sen blir starkare. Bara de att testet igår blev betydligt mycket starkare än vad förra testet blev. Tycker att de är konstigt att strecket blir tydligare efter tre dagar om de är fejk positivit.

Ah blir galen på allt de här haha. Även jobbigt att ha svag mensvärk, lite ömma bröst och må illa om jag inte är gravid :)

Hur går det för dig? :)

Jo jag tog ett digitalt idag faktiskt och det visar sig att jag är gravid! Hade ett sent MA på midsommar så detta var väldigt glädjande :)
  • Längtarefterbebbe
    Sofia9640 skrev 2021-08-16 22:15:07 följande:

Ja, Så jobbigt! Men tänkte försöka vänta någon vecka och testa igen, vi fortsätter att mysa ifall att det inte tog sig förra gången :)

Åh stort grattis!!! Hoppas du och din bebbe fortsätter att må bra :) :)
Svar på tråden Positivt eller inte?