• Anonym (Orolig)

    Fler med mensrubbning efter covidvaccin?

    Har fått rejäla mensrubbningar efter vaccinet. Skulle vilja komma i kontakt med fler som har samma probelmatik.

  • Svar på tråden Fler med mensrubbning efter covidvaccin?
  • Anonym (Q)

    Jag fick min mens dagen efter vaccindos nummer två (moderna), vilket var ca två veckor för tidigt. Inga problem efter det och jag fick mens 28 dagar efter det så min cykel verkar bara ha ställt om sig.

  • Anonym (Hm)

    På vilket sätt har du mensrubbningar, har mensen hoppat över flera månader? Det är ju väldigt många i världen som tagit vaccinet nu utan att få mensrubbningar så det är isåfall en väldigt ovanlig biverkning.

  • Anonym (Riskfyllt?)

    Ingen mens efter spruta i maj..Borde jag vara orolig?

    Kvinna 55.

  • Anonym (Orolig)

    Fick extrema blödningar som jag aldrig brukar ha och sedan alldeles för kort tid mellan blödningarna. Brukar ha 29 dgr mellan och nu 16 dagar.

    Och blöder väldigt kraftigt, vilket jag ej gjort tidigare.

  • Anonym (nej)

    skyll inte på vaccinet. jag märkte inte av nått alls. mensen kom på samma dag som alltid och med normal mängd.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (nej) skrev 2021-08-13 14:20:04 följande:

    skyll inte på vaccinet. jag märkte inte av nått alls. mensen kom på samma dag som alltid och med normal mängd.


    Påstår inte att det TS skriver inte är sant men man ska ta det man läser på FL med en nypa salt. Finns skapligt med vaccinmotståndare.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Riskfyllt?) skrev 2021-08-13 14:17:44 följande:

    Ingen mens efter spruta i maj..Borde jag vara orolig?

    Kvinna 55.


    Mer sannolikt att din mensrubbing har med klimakteriet att göra snarare än vaccinet.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hm) skrev 2021-08-13 14:24:10 följande:
    Påstår inte att det TS skriver inte är sant men man ska ta det man läser på FL med en nypa salt. Finns skapligt med vaccinmotståndare.
    Jag är en stark förespråkare av vaccin, eftersom jag verkligen gillar att den här pandemin kan ta slut, men det kan ändå förekomma sidoeffekter. Mensrubbningar är något som flera har fått, bland annat jag. Just denna biverkning medförde inget negativt för mig och min mens kommer nu regelbundet igen.

    www.bbc.com/news/health-56901353
    www.pharmaceutical-technology.com/features/covid-19-vaccines-periods-menstrual/
  • Anonym (Riskfyllt?)
    Anonym (Hm) skrev 2021-08-13 14:25:14 följande:

    Mer sannolikt att din mensrubbing har med klimakteriet att göra snarare än vaccinet.


    Haha....jag har inte haft mens på fem år.

    Jag tycker ev misstanke om att vaccin skulle rubba kvinnans hormoner är underhållande.
Svar på tråden Fler med mensrubbning efter covidvaccin?