• Anonym (Känslig fråga.)

Är "wmaf" farligt för samhället?

Jag är adopterad från ett östasiatiskt land. Tidigare pojkvän var svensk. Förhoppningsvis blivande pojkvän är också svensk. Låter som jag är jätteung, men första relationen var väldigt lång.  Har inget emot någon nationalitet, men har alltid attraherats av ett visst utseende. Vit/västerländsk, lång, muskulös och gärna med tatueringar. Tex. Martyn Ford, Brock Lesnar eller Hafthor Bjornsen, enda korta killen jag tyckt är snygg är Conor McGregor.  

Men jag har följt en massa YT, läst texter och insändare som säger att wmaf (White male asian female) är något dåligt, rasistiskt, att barnen växer upp och blir incels och massmördare. Att vita män som gillar asiatiskor oftast är pedofiler. Att amwf är ok men wmaf faktiskt är farligt för samhället. Det här är inte heller något som några rasister säger, tvärtom. Uttalade antirasister. 

Kan inte wmaf bara vara kärlek och inte farligt?

• Svar på tråden Är "wmaf" farligt för samhället?
  • Anonym (E)

Vilka sjuka personer, självklart finns det ingen sanning bakom deras idiotiska fantasier.

• Steven01

Förhoppningsvis (garanterat)  kommer killar att se dig för den härliga tjej du är och inget annat. Släpp det där och fokusera på att vara en lycklig och glad person istället.

• Anonym (pppp)
    Anonym (Känslig fråga.) skrev 2021-08-13 16:50:39 följande:

Jag är adopterad från ett östasiatiskt land. Tidigare pojkvän var svensk. Förhoppningsvis blivande pojkvän är också svensk. Låter som jag är jätteung, men första relationen var väldigt lång.  Har inget emot någon nationalitet, men har alltid attraherats av ett visst utseende. Vit/västerländsk, lång, muskulös och gärna med tatueringar. Tex. Martyn Ford, Brock Lesnar eller Hafthor Bjornsen, enda korta killen jag tyckt är snygg är Conor McGregor.  

Men jag har följt en massa YT, läst texter och insändare som säger att wmaf (White male asian female) är något dåligt, rasistiskt, att barnen växer upp och blir incels och massmördare. Att vita män som gillar asiatiskor oftast är pedofiler. Att amwf är ok men wmaf faktiskt är farligt för samhället. Det här är inte heller något som några rasister säger, tvärtom. Uttalade antirasister. 

Hur skulle det vara farligt? Nej det här är bara dumheter fattar du väl. 
    Anonym (E) skrev 2021-08-13 16:52:20 följande:

Vilka sjuka personer, självklart finns det ingen sanning bakom deras idiotiska fantasier.

Steven01 skrev 2021-08-13 16:57:08 följande:

Förhoppningsvis (garanterat)  kommer killar att se dig för den härliga tjej du är och inget annat. Släpp det där och fokusera på att vara en lycklig och glad person istället.

Anonym (pppp) skrev 2021-08-13 16:58:28 följande:
    Hur skulle det vara farligt? Nej det här är bara dumheter fattar du väl. 
    Har hört att det finns en tydlig koppling mellan vit pappa+östasiatisk mamma och masskjutningar/massmord, och att den konstellationen "got to go". Nej, detta inte från rasister heller, utan från antirasister.

Det blir som direkt riktat mot mig som adopterad kvinna från ett östasiatiskt land. Jag tror det är bara dumheter men har bombarderats med detta så pass att jag tänker att det kanske ligger något bakom?

• Anonym (???)

Aldrig hört talas om, aldrig tänkt tanken ens. Tycker du ska sluta läsa sånt och leva ditt liv som du vill. 

• Anonym (wmwf)
    Anonym (Känslig fråga.) skrev 2021-08-13 16:50:39 följande:

Jag vet inte om jag missförstår din avsikt med tråden, men om du är uppväxt i Sverige är du väl inte af mer än till utseende?

• Aniiee

"jag är inte rasist, men...."

Allting som kommer före "men" i sånna uttalanden kan man bortse ifrån.... Självklart är dessa människor rasister, de bara fattar det inte själva. 

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
    Drottningen1970 skrev 2021-08-13 17:08:11 följande:

Hur kommer det sig att du saknar egen förmåga att ta ställning till detta påstående?

Massiv kritik från vänner och sociala medier när jag postar bilder på en kille jag tycker är snygg. Där jag blir påmind om min egen etnicitet, att jag är självhatande och att våra barn skulle må dåligt, bli incel och mörda folk. 

Ihop med att säger 10st att något är dåligt som jag tycker är bra så undrar jag om det kan vara så att alla tio verkligen har fel och jag rätt.
  • Anonym (wmwf)
    Anonym (Känslig fråga.) skrev 2021-08-13 17:20:07 följande:
    Massiv kritik från vänner och sociala medier när jag postar bilder på en kille jag tycker är snygg. Där jag blir påmind om min egen etnicitet, att jag är självhatande och att våra barn skulle må dåligt, bli incel och mörda folk. 

Ihop med att säger 10st att något är dåligt som jag tycker är bra så undrar jag om det kan vara så att alla tio verkligen har fel och jag rätt.
    Byt vänner.
  • Anonym (???)
    Anonym (Känslig fråga.) skrev 2021-08-13 17:20:07 följande:

Såna s.k "vänner" kan du lika gärna vara utan. Du har ju den smak du har precis som vi alla och det rår man ju inte över. Menar dom att om du tex är från Kina kan du bara bli ihop med en annan från Kina? Låter ju helt befängt!
Svar på tråden Är "wmaf" farligt för samhället?