Vad är skillnad mellan fram & bakåtflyttad
Vad är skillnad mellan ?framflyttad ? och ?bakåtflyttad? som alla skriver haha. Fattar inte skillnaden? Om man blir framflyttad på ul, har man tidigare eller senare BF datum då?
Vad är skillnad mellan ?framflyttad ? och ?bakåtflyttad? som alla skriver haha. Fattar inte skillnaden? Om man blir framflyttad på ul, har man tidigare eller senare BF datum då?
Framflyttad betyder tydligen tidigare än första planen. I min hjärna betyder det senare. Jag förstår att du blir osäker, jag är det oxå. Det gäller inte bara när man är gravid utan t.ex när ett möte ändras.
Jag skulle gissa på det omvända, men jag är också osäker. Tidigarelagd och senarelagd är mycket bättre ord.
Framflyttat = ett senare datum.
Bakåtflyttad = ett tidigare datum.
Säg att du ska ha ett möte på onsdag. Om det blir flyttat till fredagen så flyttas det framåt i tiden. Om det blir flyttat till måndag så blir det flyttat bakåt i tiden. Orden i tiden utgår här från ursprungsdagen som är onsdag.
Framflyttat = ett senare datum.
Bakåtflyttad = ett tidigare datum.
Säg att du ska ha ett möte på onsdag. Om det blir flyttat till fredagen så flyttas det framåt i tiden. Om det blir flyttat till måndag så blir det flyttat bakåt i tiden. Orden i tiden utgår här från ursprungsdagen som är onsdag.
Jag tror inte det faktiskt men det borde vara så.
Det är så
Tid/datum går alltid framåt. Så när du skjuter något framför dig så senarelägger du det. Dvs framflyttad = senare.