• Jossanfine

Ägglossning

Jag vet inte om det är jag som är konstig eller om detta faktiskt är någonting som är vanligt..

Jag känner nämligen inte av min ägglossning och märker knappt av den. Är det fler som känner så?

Detta är ett litet problem för mig nu när vi försöker med barn nr 2. Jag har köpt ägglossningstest och inväntar första mensen efter 6 år med minipiller. Mitt problem är att jag inte vet när jag ska börja testa.

Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Ägglossning
  • Soltjej25

Hej!

Jag känner faktist inte heller av min ägglossning vilket gör att man börjar undra om man ens har ägglossning.

När det gäller ÄL test så rekommenderar jag att du börjar testa på cykel dag 10 om du är osäker.

• Fjäril kär

Då jag har oregelbunden mens pga pco vet jag inte när eller om jag har ägglossning. När vi gick igenom fertilitetsutredning fick jag order om att börja testa med ä-test och börja på dag 7 i cykeln. Det visade sig att jag ibland hade äl dag 9 och ibland dag 18 och ibland inte alls...

• Wave Mother

Jag har aldrig fattat när jag har ägglossning, men vet att jag i alla fall haft det eftersom jag blivit gravid (slutade tyvärr i missfall). Försöker med stickor nu efter MA:t, men har inte fått något starkt utslag ännu.

Svar på tråden Ägglossning