Gravid, eller bara stress och magkatarr?
Jag och min sambo har ganska nyligen bestämt oss för att vi vill försöka få barn. Vid ägglossning senast så försökte vi pricka in dagarna och vid ett sex så kände jag att det stack till i ena sidan av magen, liksom i egna äggstocken (vet inte detta är i mitt huvud men det kändes verkligen som det). Detta kände jag ganska direkt efter sexet samma kväll. Samma känsla dök upp några dagar senare, på samma sida av magen. Har även sedan min ägglossning känt mig annorlunda. Vet inte heller om detta är psykiskt och för att jag går och hoppas att jag är gravid.. Men jag har haft mycket magsmärtor, oftast på samma sida som jag kände att det stack till i. Känner mig svullen och mår illa (men spyr inte). Känner mig illa-magad av mycket, har ingen matlust. Har även känt mig extremt trött och låg de senaste veckorna, varit lös i magen och varit förstoppad. Jag bara känner i kroppen att den inte är som den brukar. Sen denna veckan har jag trott att jag väntat min mens, och i Torsdags morse (efter att ha haft ont i magen hela kvällen/natten innan), fick jag en blödning när jag gick på toa. Den var ganska ljusröd, kändes lite vattning och inte så mycket som min mens. Men tolkade det ändå som att det nog var min mens som kom. Efter några timmar kom det lite klumpar (detta händer inte vid mens) och ytligare lite längre fram avtog blödningen och jag fick mer brun flytning. Sedan dess (idag är det Söndag) har jag blödigt lite grann, men absolut inte som jag brukar göra vid mens. Har regelbunden och ganska mycket mens annars, brukar hålla i sig i 7 dagar. Det är som att jag mest märker av att det är lite blod när jag går på toaletten, inte så mycket annars. Har fortsatt ha ont i magen, nu är det mera i mellanmagen. Har haft magkatarr en gång i mitt liv, och har för mig att det kändes ungefär såhär. Har också sedan igår haft sjuk huvudvärk (jag har ofta huvudvärk men inte såhär mycket), känner mig helt snurrig och ligger nu nerbäddad i mörkt sovrum. Tog tablett innan men har inte hjälpt något. För att tillägga så har jag tagit två graviditetstests, ett i Fredags morse efter blödningen kom och ett igår eftermiddag. Vet att man ska ta det på morgonen men var så undrande att jag inte kunde låta bli. Har tagit "6-dagar för tidigt test", och har nu spekulerat i om min mens inte ens ska komma förrän nästa vecka. Är lite förvirrad i min app. Båda testen var negativa. Kan det vara så att jag testat mig för tidigt och kanske är gravid ändå? För visst kan man få en blödning runt mens och missta sig för att det är mens när man är gravid? Känner mig väldigt förvirrad och förstår inte min egna kropp just nu :( Tack för lite tips och om någon annan känner igen sig.