• madde90

    planera för nr. 5

    Vi har nu bestämt att skaffa ett barn till vilket blir nr 5 i skaran. Glad Har bokat tid till MVC för att plocka ut spiralen i början av september. Längtan är stor och det känns som en evighet tills dess.

    Men trots att jag har 4 barn så känns det som att mer eller mindre att börja om på nytt, minsta är 5 år. Har aldrig heller haft spiral innan så vet inte alls hur kroppen reagerar när spiralen är bort. 

    Någon annan som haft spiral som kan berätta hur det va för dom?
    Någon mer som har flera barn men som planerar en till som vill följas åt?
    Även andra som väntar eller planerar barn får självklart vara med här inne. 

  • Svar på tråden planera för nr. 5
  • Anonym (Nr 4)

    Vi planerar för nr 4. Dock är minsta bara 1 år och jag har inte fått tillbaka mensen ännu. Har även en 6 och 9 åring. Hur gamla är dina andra barn?

    Pirrigt att börja försöka. De två första tog sig på första försöket men nr 3 tog 5 månader att få till. Hoppas det går fort att bli gravid.

  • Anonym (4:an)

    Hej!

    Här försöker vi få ett fjärde barn. :)

    Tog ut min hormonspiral 8 juni och det tog 6 veckor innan mensen kom. Olidlig väntan! Nu är vi inne på första försöket och jag har bim på onsdag eller torsdag. Tog ett testa tidigt igår som var tokblankt. Även om jag tycker att jag har känt av en del symtom. Men det är inte över förrän mensen kommer :D.

    Våra andra barn är 16, 14 och 6 år. Längtar sååå mycket efter ett till barn ( jag. Min man gör det för min skull). De andra tre har blivit till på första försöket, men nu är jag 36 år, så jag är helt inne på att det kan vara svårare den här gången.

  • madde90
    Anonym (Nr 4) skrev 2021-08-15 20:01:42 följande:

    Vi planerar för nr 4. Dock är minsta bara 1 år och jag har inte fått tillbaka mensen ännu. Har även en 6 och 9 åring. Hur gamla är dina andra barn?

    Pirrigt att börja försöka. De två första tog sig på första försöket men nr 3 tog 5 månader att få till. Hoppas det går fort att bli gravid.


    åh va roligt. :) 
    mina barn är födda 2010, 2013, 2015 och 2016.

    jo visst är det pirrigt. vår första va inte planerad då jag gick på gymnasiet. nr 2 tog 6 månader innan plusset, vårt 3e barn va inte planerad då jag mådde psykiskt dåligt och tog dagen efter piller men fick trots allt plus på stickan så hon va meningen att vi skulle ha hos oss och hon gjorde att jag återhämtade mig psykiskt. nr 4 slutade jag med minipiller 28 november och hade ägglossning på lucia och plussade tidigt på julafton. :) hihi.. 

    men är lite rädd att det inte går lika snabbt denna gång. är ju trots allt 5 år äldre. min minsting fyller 5 imorgon..
  • madde90
    Anonym (4:an) skrev 2021-08-15 21:20:27 följande:

    Hej!

    Här försöker vi få ett fjärde barn. :)

    Tog ut min hormonspiral 8 juni och det tog 6 veckor innan mensen kom. Olidlig väntan! Nu är vi inne på första försöket och jag har bim på onsdag eller torsdag. Tog ett testa tidigt igår som var tokblankt. Även om jag tycker att jag har känt av en del symtom. Men det är inte över förrän mensen kommer :D.

    Våra andra barn är 16, 14 och 6 år. Längtar sååå mycket efter ett till barn ( jag. Min man gör det för min skull). De andra tre har blivit till på första försöket, men nu är jag 36 år, så jag är helt inne på att det kan vara svårare den här gången.


    åh va roligt. :)

    vilken jobbig väntar på att mensen skulle komma tillbaka. vilken spiral hade du?? vet att de är olika från person till person men jag hoppas mitt kommer igång snabbt. har beställt hem ägglossnings tester.

    åh så himla spännande. :) nej det är absolut inte över för ens mensen kommer men helst ska den inte komma alls. :)

    förstår din känsla att längta, jag kände att min längtan blev ännu större när vi tog beslutet att boka tid för att ta ut spiralen men efter samtalet med mvc har längtan blivit större och större för varje dag.

    jag är 31 och försöker intala mig att de kanske inte går lika snabbt som innan. 
  • Anonym (.)

    Räcker gott och väl med de barnen du redan har. Jorden är redan överbefolkad....

Svar på tråden planera för nr. 5