Silverjenny skrev 2021-08-15 18:47:13 följande:
Att vara stilig är absolut inget negativt, tvärtom! Det är inte ett ord jag använder till vardags, det känns lite ålderdomligt att prata om stiliga herrar och galanta damer men speciellt om du är yngre och kallas stilig då tänker jag att du ser väldigt bra ut. Snäppet bättre än att bara vara snygg. Flygkaptener är stiliga, ja alla män i uniform som har rak hållning, välansade och propra.
Hur skulle du beskriva ditt utseende själv?
Stilig kan givetvis vara något väldigt positivt, det håller jag med om. Men just i mitt fall så känns det, förmodligen mest för att jag inte är van vid att få komplimanger, som något "gulligt" man säger för att vara snäll mest.
Hur jag skulle beskriva mitt eget utseende... den är svår faktiskt. Jag är 29 år och har ett väldigt ungdomligt utseende, dålig skäggväxt vilket gör att jag rakar av det, och har gått ner närmare 20kg på ett par år. Så förr skulle jag klassat mig som oattraktiv bara, punkt. Nu kan jag väl typ se någon form av "snygghet", men den känns inte speciellt stark. I och med att jag aldrig egentligen fått den där bekräftelsen så har det ju gjort att jag kanske ser dessa ord för mig själv som något mer negativt. Jag tror att om jag hade börjat träna mer, byggt lite mer muskler, då hade jag KANSKE kunnat klassa mig själv som snygg, men det känns lite svårt att säga om sig själv då som sagt, inte fått den bekräftelsen förut.
Varför jag tog upp just den här topicen var för att jag diskuterade med min tjejkompis förut och hon nämnde att hon hade sagt till en vakt på att hon tyckte han var snygg. Jag fick höra att jag var stilig från henne för några veckor sen, men det var vid utgång. Hon har sagt att hon tycker jag är en stark 7/10, 8/10 beroende på dagen (skojsam konversation). Jag kan personligen inte se det, för folk som faktiskt är väldigt attraktiva ska vara runt 7-8/10 i mina ögon. Nu drog hon väl med min personlighet i det också, så om hon var seriös och inte bara ville vara snäll, det vet jag inte. Om hon nu tyckte så, då hade hon kanske sagt att man faktiskt var snygg oftare, det är väl det jag försöker säga på ett sätt. Skulle jag ranka mitt eget utseende från 1-10 skulle jag lägga mig själv runt 5-6/10. Nu pratar vi enbart utseende utan personlighetsdragen som humor och sånt. Som sagt, de som utseendemässigt är väldigt attraktiva ska vara mellan 7-10.
Om jag bara skulle använda de ord jag givit som exempel så vet jag faktiskt inte. Vet inte om något av dem passar in, kanske söt bara för att jag har en bra personlighet med humor och ett utseende som är ungdomligt.