• Anonym

    Eliva clinic, omdömen sökes

    Hej, finns det någon här som gått hos eliva clinic stockholm, vad är erat omdöme om kliniken?

  • Svar på tråden Eliva clinic, omdömen sökes
  • Anonym (Linnea)

    Jättedålig klinik!  Jag bokade in en tid hos karin men på plats fick jag en manlig gynekolog utan att de frågade om det var okej! Jag var specifik på att jag vill ha en kvinnlig gynekolog innan jag besökte kliniken.  Jag träffade karin som gav mig väldigt dåligt bemötande då hon sade att jag kanske inte blir med barn att jag ska inte hoppas och chansen är väldigt liten. Hon tog inga prover alls utan det var bara en gynekologisk undersökning. Jag kan tala om att jag var på ivf i uppsala och läkaren sade att jag kan fortfarande bli gravid på naturlig väg då jag har ett barn som kom till naturligt. Jag hade frågor om ivf och var nyfiken men hon upprepade flera gånger att jag får betala och komma på konsulati  för att få svar på mina frågor. Kände mig stressad i hennes närvaro. På mitt andra besök så bokade jag in mig hos en annan kvinnlig läkare för ivf och där på på plats fanns inte min läkare utan jag fick Karin och var väldigt specifik innan på telefon att jag inte ville ha Karin. De meddelade aldrig mig via sms eller telefonsamtal. Åkte hela vägen i onödan. Jag tog även ledigt från jobbet den dagen och jag var så upprörd när jag var på plats. De kunde åtminstone kompenserat mig för min resa men de vägrade och kom bara med dåliga ursåkter. Jag valde bort kliniken på en gång!!  Jag fick ingen bra bild av dem och skulle INTE rekommendera till någon. Jag fick ingen bild av att de är seriösa. Det är min upplevelse.  

  • kristinasthlm

    Vill bemöta detta. Har fått fantastiskt stöd på kliniken, gått igenom en IVF-omgång och plockat ut ägg. När det gäller IVF, be om Farnoush <3 När det gäller "vanlig" gynekolog, be om Susanne. En nackdel är att det kan vara en lite jäktad stämning på kliniken, men som motpol till det stänger de inte på sommaren, har IVF-läkare tillgängliga på mail på helg och helt fantastiska sjuksköterskor. Vill av hela mitt hjärta rekommendera Eliva, framför allt för de som vill komma igång snabbt. Ett tillägg om du gör IVF: Upplever att Farnoush är extremt van och gör äggplocket så behagligt som möjligt. 

  • Anonym (Carolin)

    Varning för Eliva Clinic, Tegnergatan 4, Stockholm


     


    Jag och min väninna gick med en veckas mellanrum för att göra botox på Eliva Clinic. 


    Vi skulle båda bli injicerade för sk ?kråksparkar?. 3 veckor senare (2 för min vännina) har hela mitt utseende förändrats och mina kindmuskler helt paralyserade vilket de fortfarande är efter 7 veckor. Vi har alltså båda två blivit injicerade i fel muskel av Eliva Clinic som vi omedelbart hörde av oss till för att få höra vad som har hänt! 


     


    Kliniken påstår att de injicerat för mycket botox (vilket är olagligt i sig) och att det är en läcka och garanterade gång på gång att vi kommer se normala ut inom två veckor. 


    Följande så fick vi  svårt för att prata, äta och dricka, dreggel i mungipor, kunde inte le eller visa tänderna och kinderna helt uppsvullna.


     


    Vi vände oss till andra läkare för en andra bedömning (läkare som sitter med i Etiska Injektionsrådet) som mycket riktigt konstaterade att det är ett solklart fall av injicering i fel muskel och utfört mycket inkompetent.


    Eliva Clinic vägrade att kommunicera med oss, de vägrade ta ansvar, medge att de gjort fel och de ignorerade våra vädjande sms, telefonsamtal och mail. 


    När vi till slut sa att enligt lag måste de återkoppla till oss som kunder då svarade de kort med ett sådan otroligt otrevligt och nonchalant bemötande.


    Det har nu gått 4 veckor och vi är långt ifrån återställda. Att en klinik i Sverige kan bete sig på det här viset är oacceptabelt, 


    Om du vill undvika att bli paralyserad i ansiktet och må fysiskt och psykiskt dåligt, UNDVIK ELIVA CLINIC.  

    Före och efter injektion hos Eliva Clinic.

  • Anonym (Dålig)

    Dålig klinik!! Var där för att ta prover om jag hade cellförändringar och de skulle återkoppla inom en månad om de hade sett något fick jag höra. Fick svar ett HALVÅR efter att jag har cellförändringar och måste undersöka detta ytterligare. 

Svar på tråden Eliva clinic, omdömen sökes