• Wejofam

    Har Socialtjänstens inga skyldigheter alls?

    Ska försöka göra inlägget så kort som möjligt trots allt som finns att ta upp..

    Evigt tacksam om någon kunde ge mig svar..

    Jag har en son 9 år, jag har varit ensamstående mamma under hela hans liv & vi har haft det verkligen så himla bra! Redan som 1 åring viste jag att han var speciell, det var uppenbart redan då på diagnoser. ( det ligger i släkten på bägge sidor)

    ADHD , svårt med sociala samspelet med andra barn, han vill så mkt men det blir så fel så andra barn kan bli rädd, tvångstankar när det gäller kläder, han är en otrolig känslomänniska på både gott & ont! Full av kärlek men kan även vara väldigt utåtagerande (hårdhänt) Han är otroligt smart, klarade klass 4ns nationella prov galant när han gick i klass 1!

    Jag träffade en man som var jätte bra mot min son & tog han som sin egna, efter ca 2 år blev jag gravid! Alla var jätte lyckliga!

    Men med tiden blev pappan till min sons syskon på nått vis svartsjuk mot min son & mer & mer elak & gjorde kränkande saker mot honom!

    Kan inte prata om det utan att börja gråta..

    Jag fick verkligen nog & när barnen sov bröt storbråk ut & slagsmål mellan oss! Polisen kom & han dömdes till 4 mån fängelse.

    Han hade innan dess lyckas med att styra ekonomin, jag hade varken vänner eller familj kvar, han hade all makt helt enkelt tillslut.

    Jag förbjöds att gå till BUP eller prata med nån, han fick mig tro att då skulle socialtjänsten börja utredning & jag skulle aldrig mer få se barnen!

    Barnen var/är mitt allt & jag var livrädd att nått sånt skulle hända..(han hade 2 barn sedan tidigare)

    I smyg smsade jag till rektorn på skolan att jag verkligen behöver hjälp & förklarade situationen hemma!

    Denna man är otroligt manipulativ & kan lura vem som helst! Till&med socialtjänsten uppenbarligen! Han är helt borta & vi har skyddad id, han lyckades ljuga ihop så mycket så barnen blev fosterhemsplacerade & jag får inte ens prata i telefonen med min son.

    Jag är den dåliga i denna sörja i socialtjänstens ögon, han försvann så fort han hade fått som han ville, förstöra mitt liv eftersom han viste att barnen var mitt allt, hela mitt liv & jag skulle aldrig någonsin skada dom psykiskt eller fysiskt!

    Om socialen lyssnade på min son så skulle dom se på detta med andra ögon & speciellt polisförhöret med min son.. Han kallar honom för ?monstret?

    I rättegången var han även åtalad för Grov fridskränkning mot min son!

    Alla åtgärder jag vidtog för att ge barnen det bästa livet som möjligt så vände & vred socialtjänsten på det till nånting dåligt!

    Jag gjorde precis Allt dom sa, tog till mig av alla råd, kom på alla möten osv osv men situationen är den samma fortfarande!

    Jag får träffa min yngsta när som helst men dom håller min son så långt borta från mig som möjligt!

    Ingen tar på sig ansvaret till beslut & ljuger för mig!

    Känns som jag är i ett moment 22!

    Vad ska jag göra? Jag går sönder varje dag i saknad & sorg!

    Det är verkligen inte jag som är anledningen till Detta!

    Jag älskar mina barn mer än ord kan beskriva & jag skulle göra vad som helst för att få hem dom igen?? Dom SKA hem, jag kommer aldrig sluta kämpa!

    Men vad ska jag göra? Vart ska jag vända mig?

    Det har gått 3 år nu

  • Svar på tråden Har Socialtjänstens inga skyldigheter alls?
  • Wejofam

    Det var 2 år sedan jag hade kontakt med min son, inte att jag hunnit skaffat ny man & barn på 2 år!

    Önskar jag kunde formulera mig bättre till bättre förstående .. det var 4 år sedan min dotters sk pappa dömdes till fängelse & efter det är han helt borta som tur är.

    Man får inte skyddad identitet utan anledning eller för att det är kul att ha!

    Mina barn e mitt allt & jag kommer aldrig ge upp!

    Det finns ingen anledning till oro för stabilt & tryggt liv för mina barn.!

    För en mamma som aldrig varit i samma situation så förstår jag att det är väldigt enkelt att döma mig! Tex att jag träffat en ny man & vi ska ha barn, men vad anser en förälder som aldrig varit i liknande situation? Blunda för kärlek i X antal år?

    Jämnförelse med nu & då är att min son har fått rätt hjälp från BUP med samtal samt mediciner som hjälper honom i vardagen.

    Min sambo är den mest kärleksfullaste människan man kan tänka sig , vi bor stort just pga att barnen SKA hem & han är lika angelägen om det som mig.

    Stabil bra inkomst , inte straffad, & så bra & kärleksfullt vi har det hemma speglas även utåt & är inte en fasad längre för andra!

    De som känner oss vet , inga lögner , ett liv med kärlek, ärlighet & tillit anser inte jag att jag borde blunda för , för att anses som en bra mamma! Vilket jag vet att jag är & min sambo kommer bli en fantastisk pappa.

    Det jag vill är att få chansen att visa socialtjänsten det & hur mitt liv ser ut nu! Men dom verkar vilja straffa mig livet ut för nått jag inte gjort!

    Anses det som rättvist enligt dig?

Svar på tråden Har Socialtjänstens inga skyldigheter alls?