Ska jag ge upp tanken om en partner?
Jag har varit singel väldigt länge, i drygt sex år bortsett från exklusiv dejting och några relationer á 6-9 mån vardera där jag är den som avslutar - ofta blir det dramatiska avslut.
Jag har två barn i 10-13 årsåldern som jag har nästintill heltid numer varav ena har en npf-diagnos.
Jag har testat alla dejtingappar och tycker de flesta jag pratar med är rätt tråkiga, ytliga och lite krävande på snabba svar eller så utvecklas samtalen till monologer utan frågor där man måste driva samtalet framåt, mao inga jag direkt känner att jag blir nyfiken på eller intresserad av.
Jag ser bra ut och har några friare (haha) som hängt med några år, har inga problem att få till dejter men tycker snabbt hela grejen tar mer än det ger. Vill inte ha någon bara för att ha någon, jag vill känna samhörighet och ett jämlikt partnerskap, bli kär! Kan avundas de som har det, och kan också snabbt bli avskräckt när jag iakttar hur andra par har det, särskilt i bonuskonstellationer.
Mitt ena barn på 13 tycker att det krävs två vuxna för att vara en hel familj och undrar när jag ska träffa någon. Hen påpekar ofta de ekonomiska fördelarna med delat hushåll som skulle gynna hen, och kanske har hen rätt? Jag är ju ensamstående med två, bor lagom men inte stort, har en bra levnadsstandard men inte fett. Jag vill lära mina barn att hushålla oavsett och att ekonomin inte ska vara någon anledning till relation, då hade jag ju kunnat vara kvar med deras pappa. Men jag märker att åsikten påverkar mig.
De mest intressanta jag träffat har varit i helt fel sammanhang, och har haft privilegiet att ha träffat en enda person som jag tänker på dagligen, som jag skulle vilja vara med på riktigt, men där det inte går. Åtminstone inte just nu. Han är den enda som utmanar mig intellektuellt, som jag kan prata med på riktigt och på djupet, dynamiken mellan oss är så sjukt cool och vi tänker väldigt lika trots våra olika bakgrunder. Är det någon jag vill bli gammal med så är det med honom.
Har en hög befattning på mitt arbete och många intressen, och tycker snabbt att dejting och att sas hitta någon hamnar långt ner i prio. Jag typ orkar inte??
Nu har jag testat appar igen en period och känner hur jag mest blir irriterad på folk och börjar undra vad det är för fel på mig? Reflekterar över om jag ska släppa allt och fokusera på min vardag istället med jobb, barn på heltid och mina intressen? Eller måste jag aktivt söka en partner för att liksom ens ha en chans? Är snart 40. Tack!